Julstressen

Den så kallade julstressen som man kan läsa om varje år i diverse tidningar är överdriven tycker jag. Det har ibland stått så här undviker du att bränna ut dig inför julen. Idioti! De som blir utbrända av lite julfirande har då aldrig testat livet som student. Jag har varit stressad i flera år och nu mer än nånsin när jag läser 35 poäng den här terminen. Folk som stressar inför julen får väl lägga ner och slappna av. Vi som pluggar, oavsett om det bara är 20 poäng eller mer, vi vet att riktig stress det är att vara student. Jag kan ju naturligtvis bara tala för mig själv men jag har varit überstressad i snart 6 år och haft magkatarr av och till i 9 år. Vill dessutom påpeka att det bara är denna termin jag läser mer, och detta för att minska stressen, SÅ DET SÅ! Låter konstigt men det är sant. Avser inte att förklara varför det är så, men jag lovar att stressen minskar av att läsa mer.

Kommentarer
Postat av: Persson

Mmm... Det här känns lätt egocentrerat... Jämför statistiken över hur många "vanliga" människor som begår självmord vid julen med hur många studenter som gör detsamma så ser vi snabbt och enkelt att det kanske inte är riktigt så...

Postat av: Sparkle

Vill du skicka länken till statistiken? :)

2005-12-01 @ 11:17:03
URL: http://sparkle.blogg.se
Postat av: Tessan

Blev nästan lite arg över detta inlägg. Om du har ett 9-5 jobb, egen lägenhet, sambo, kompisar, träning OCH ett helg jobb som leder till det du vill göra senare i livet är d klart man blir stressad! Jag kommer jobba 12-21 VARJE dag from. 15-23 dec. Så det e mkt som ska hinnas m innan!!

2005-12-04 @ 12:20:49
Postat av: Sparkle

Du får bli hur arg du vill Tessan. Själv pluggar jag mellan 8-15 timmar varje dag. Kommer till och med behöva plugga på julafton några timmar. Därefter upp till 18 timmar om dagen. Då är inte ångesten medräknad. DET DU!

2005-12-04 @ 14:03:10
URL: http://sparkle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback