ryskt fika/dagen hittills

Idag tänkte jag skriva utfördligt om hur min dag sett ut hittills.

06.30 vaknade efter en ovanligt god natts sömn
07.50 på cykeln till skolan
08.15 -10.00 Mardrömslektion. Ämnet i sig var i sig inte särskilt svårt, men jag hade oturen att hamna längst fram i lektionssalen. Jag och 2 andra tjejer. Första gången jag satt längst fram faktiskt under mina 3 år. Sista gången oxå kan jag säga. För läraren frågade i princip bara oss som satt längst fram. Vi 3 tjejer som hamnat längst fram klagade på rasten och hur dåligt vi svarat på frågorna. Flera andra kom fram på rasten oxå och kommenterade att vi fått alla frågorna. Blev inte alls bättre efter rasten. Aldrig mer längst fram kan jag säga.
10.00 Fröken Å kom och hämtade mig vid lektionssalen för att vi skulle fika. Så fick hon passa på att träffa ryssen och ukrainskan som hon agerat tolk åt igår. Ryssen frågade flera gånger vad jag skulle göra efter lektionen..Från att aldrig ha tilltalat mig förr innan har han blivit väldigt vänligt inställd. Visste inte vad jag skulle svara eftersom han sa flera gånger att han hade så många timmar ledigt och inget att göra. Jag och Åsa skulle på över till riddartorget för att träffa herr A och hans basgrupp, så vi lätt ryssen komma med, vilket han verkade uppskatta. Efter det skulle jag och Å fika. Åsa tyckte att vi skulle bjuda in ryssen på fika oxå, vilket vi gjorde. Så vi gick och fikade på Café Linné. Och det var väl lite sådär med själva fikat. Lyckades ju tappa halva mackans innehåll på bordet, var inte så ql. Mackan var inte sådär supergod heller, men téet var gott. Ryssen var faktiskt trevligare än man trodde. Det underlättade verkligen att Å agerade som tolk, för jag fattar inte mycket av engelskan. Å är så himla duktig på ryska. Jag försökte lära mig lite under fikat. Det gick lite sådär faktiskt. Jag är nog mer passionerad för tyska och kantonesiska faktiskt.
12.30 gick själv på stan och köpte presentkort till mamma som fyller år den här veckan. Köpte presentkort på Åhléns och en trisslott och ett fint kort.
13.00 Ringde ett samtal, som jag tänkt på i 2 månader. Fick inte tag i personen jag ville ha tag iaf så nu sitter jag och väntar på att hon ska ringa tillbaka...blir lite nervös när jag tänker på det. Egentligen tänkte jag utnyttja en av de sista dagarna på mitt träningskort, men får väl gå senare ikväll.
14.00 Det ringer på dörren. Fröken U hade glömt sitt kort och jag var den enda som var hemma. Tur för henne.
14.25 Det har gått 1,5 timme sen jag kom hem. Det känns som en kvart... I don't get it. Tiden går så fort.

Nåja det var dagen hittills det här. Kommer eventuellt en uppdatering på resten av kvällen.


Kommentarer
Postat av: Sandra

spännande dag!! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback