Nästan ihjälskrämd

När jag kom hem öppnade jag fönstret och satte mig vid datorn. En stund senare hörde jag ett konstigt ljud utanför fönstret. Blev orolig att nån tittade in, eftersom jag bor på bottenvåningen. Såg inget när jag tittade så en stund senare gick jag dit för att stänga. Då fick jag syn på smuts på fönsterbrädet. Blev då mycket orolig för att det hade kommit in en fågel. De är så svåra att få ut och kan dö om de blir skrämda (tror jag. Det är iaf vad min mamma sagt) Tittade runt men såg inget. Sen hörde jag pipande ljud. Blev så rädd, sen fick jag syn på en stor orange katt. Pipandet var alltså jamande.Den hade gömt sig bakom tvn. Blev livrädd. Jag har nån konstig fobi mot okända katter i min lägenhet (har hänt förr hos Ks mamma mitt i natten när jag låg och sov, därifrån har min fobi utvecklats) Jag öppnande fönstret, sen hoppade den ut av sig själv, men satte sig på fönsterbläcket, så stängde igen fönstret men den satt kvar där en bra stund.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Herregud, jag hade fått panik om det hade hänt mig. Är jätterädd för katter överhuvudtaget och speciellt okända katter..

2006-08-19 @ 09:27:04
Postat av: T

Ja, katter kan vara en smula obehagliga. För ett par veckor sedan flög en galen katt på min fyramånaders cocker spanielvalp ute på en promenad :(

2006-08-19 @ 10:53:44
Postat av: Sandra

Läskigt! Dock har jag fått in söta katter i en lägenhet jag bodde i. Det var faktiskt lite småmysigt eftersom jag gillar katter ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback