Oppositionen

Idag är det måndag och början på min helvetiska vecka ( se nedan)


Stack till Carolina för att plugga lite, vilket jag gjorde. Förberedde mest oppositionen.

Fick framåt dagen fruktansvärd huvudvärk, hade inte med några huvudvärkstabletter så jag var tvungen att sticka och köpa strax innan oppositionen började. Jag fick börja opponera och jag tyckte min opposition gick rätt så ok, var lite nervös i början men sen var det rätt ok. Oppositionen på mig var inte så farlig heller.


Kände mig dock lite nedstämd av läraren. Vi var 4 i gruppen (2 kunde inte komma). Läraren sa att två stycken hade skrivit uppsatser över hans förväntan. Han sa att de andra åren hade de som skrivit om ämnena skrivit sämre, och att mitt PM och Fransyskans var precis som han förväntat sig. (Låter ju jättenegativt....fast vårt PM-ämne är tydligen det populäraste inom området att skriva om eftersom de 2 som inte kunde komma hade valt samma ämne oxå. De två som hade PM över förväntan hade valt rätt opopulära ämnen. Men deras PM var verkligen bra oxå. (Masterstudenter är de)


Kändes iaf deppigt att ha ett PM som var som läraren förväntat sig....dessutom hade han inte läst fransyskans PM för han trodde inte hon heller skulle komma, han har därför inte heller läst de 2 PM av de som inte kunde komma heller. Jag vet att den ena som inte kunde komma är übersmart, så blir kanske konkurrens då :(  Hörde av fransyskan att de som haft en annan lärare som handledare hade fått asbra poäng iaf, vi fick inte reda på våra poäng. Var nog rätt skönt att det kommer senare...har för mycket annat att tänka på, ifall man får dålig poäng på det. Han sa iaf att mitt val av inrikting var intressant.

En annan negativ sak han sa oxå var att min engelska var bra men att jag ibland använde "svenska propositioner". Deprimerande...jag trodde jag var bättre än så....vet inte riktigt vad han syftade på dock, vet bara ett ställe, men det var ett slarvfel som jag tagit bort om jag inte sett det förrän det var inlämnat.

Lite depp för dagen, men mår inte sååå himla dåligt för det, huvudvärken har släppt oxå, men det är nu fjärde dagen i rad jag tar en 400 mg ipren. Alltså man får bara ta huvudvärkstabletter typ 5 dagar i rad. Måste verkligen ta med på tentan imorgon.....



Kommentarer
Postat av: Sandra

Det verkar ha varit en lite jobbig dag för dig. Med tank på att du fick huvuvdvärk och att du har haft de i fyra dagra. PÅ dig låter de om att de skrev en bra PM men läraren inet var så himla säker på de efetr som han sa att de ver precis som ha hand för vänat sig.

Sen får man hoppas på att du snart kommer att må mycket bärtte efer som du har måt så dåligt idag. Och att du inet deppar så himla mycket.

2006-01-16 @ 17:55:12
Postat av: Sparkle

Tack för att du kommenterade så gulligt, men nu var det ju mitt och fransyskans PM som var som han väntat sig, inte de andras :( Konstigt är iaf att han kan säga att hennes var som han väntat sig när han inte läst det...han kanske menade att vi var så medelmåttiga som han trodde...eller att han trodde att alla var medelmåttor utom übersmarta amerikanskan som inte kom och då blev han glatt överraskad att 2 st hade skrivit bättre än han förväntade sig...dags att sluta spekulera kanske...

Postat av: Linda

prepositioner (anger rum 6 tid framför substantiv)

2006-01-16 @ 22:17:29
URL: http://lindarling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback