Ser jag så gammal ut?

Igår blev jag "ni-ad" för första gången i mitt liv, av en tjej i min ålder, som kanske till och med är äldre. Hon frågade efter en adress när jag var på väg hem från Carolina Rediviva. Hon sa "Ursäkta vet ni var ..... ligger?" Det visste jag, men poängen är inte att jag var en god medmänniska och berättade var det låg, utan poängen är att jag blev ni-ad av någon som är möjligen faktiskt äldre än mig. Jag måste se gammal ut, för det har aldrig varit tradition i Sverige att ni-a någon i ens egen ålder.

Komplex! :(


Kommentarer
Postat av: Sandra

Det är ju mer att vara artig. Jag kan allt råka Nia unga personer också ...det är ju en fras mer: "vet ni..." än "vet du"...

Postat av: Sparkle

men det är ju ok i en affär för då tilltalar man ju typ alla anställda och märket i sig lixom...men vid vägdirektioner.... :P

2006-01-12 @ 21:53:15
URL: http://sparkle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback