Håret

Ja nu är håret fixat. Kommer lägga upp bilder så fort jag får tag i en kamera. Tills dess får jag beskriva hur det ser ut.

Det blev inte alls som planerat. Jag sa typ "Jag vill ha hårfärg som Mariah Carey typ och lite tjockare snedlugg" Vad fick jag då?

Jo, min frisörska, fick inte samma som sist, utan en nyanställd. Hon tillkallade salongens färgexpert, sen pratade de över mitt huvud och beslutade att lägga 3 olika färger i mitt hår. På hjässan la den en varmare brun färg och sen ville de göra mitt hår mörkbrunt/chokladbrunt. Sen ville de lägga flikar med blont i.

Jag är väl dock inte helt oskyldig till att denna färg beslutades, eftersom jag sa att jag var sugen på förändring. Färgexperttjejen valde nog att höra det framför min önskan om ljusbrunt hår, typ som Mariahs :)

Blev det bra då?

Jag fick min tjocka snedlugg så den är jag mycket nöjd med. Färgen då? Jo, det blev väldigt intressant. Färgkombinationerna blev bra och det fick liv i håret. De sa även att jag inte fick tvätta håret på 48 timmar, minns dock inte varför. De sa att det skulle bli bättre efter första tvätten när det satt sig ordentligt. Just nu är jag nöjd, men ovan vid det bruna håret, tycker nog att det är lite mörkt just nu, men jag har ju färgat håret så mycket förr så jag vet ju att det blir bättre efter första tvätten. Dock har jag en deadline. 48 timmar efter att håret fixades sitter jag på syrrans student. Så endera får jag fuska med dessa 48 timmar eller gå dit som det ser ut nu. Fick en fin styling, så känns lite synd att ta bort den. De plattångade mitt hår. Har aldrig haft det så förr. Min syrra har dock en plattång så det är inte omöjligt att jag kan tvätta håret typ 46 timmar efter färgningen och be mamma hjälpa mig att plattånga mitt hår om jag vill ha det platt.

Jag är inte alls missnöjd, ifall ni uppfattade det som det. Jag tror det mest rör sig om att jag inte haft brunt hår på 4 år och är ovan. Mina ögon tycks komma fram mer av den här tonen på håret iaf. Håret känns rätt mycket celebrity så känner mig lite fel i det när jag inte är uppstylad med massa smink och så.

Ser fram emot att få tvätta det så det får den perfekta färgen :)

Imorgon ska jag hem, så då får jag träffa den hårdaste juryn av alla. Jag vet iaf att K kommer bli glad, för han älskar mörkare brunt hår.


Men blev det som jag tänkt? Nä, inte vad det gäller färgen. Men det är annorlunda och efter några tvättar kommer det bli hur fräscht som helst.

Kollade mig just i spegeln, och jag behöver nog inte oroa mig för att det är för mörkt som det är nu heller. Det enda som egentligen är att anmärka på är att jag måste färga/måla ögonbrynen så de matchar varandra bättre. (vilket jag ska göra så fort detta publiceras)

Slutsatsen: Det var en oväntad förändring, men jag tror jag kommer gillar det lika mycket som sist jag klippte mig och fixade håret.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoppas du fortsätter vara nöjd! Såg ju fint ut på kortet iaf =) Det är kul då "experterna" får välja då de kan sådant...kanske får testa din frisör nästa gång ;-)

Postat av: Sparkle

Ja det får du göra :)

2006-06-13 @ 13:17:54
URL: http://sparkle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback