Sambolivspanik

Jag är snart klar med min utbildning. Närmare bestämt i slutet av oktober. Jag och K har pratat lite om vad som ska hända sen.

Det finns några alternativ.

1. Jag försöker hitta en restkurs på utbildningen i Uppsala eller försöker komma in i Sthlm på reservplats, medan jag söker jobb.

2. Jag tar ut min examen och struntar i att plugga resten av året och bara ägnar mig åt att söka jobb.

3. Faktum 3 är att jag kanske kommer in på en 5-poängs tyskakurs till hösten som går på kvartsfart, i Uppsala.

Om jag väljer alternativ nummer 2, finns det ingen anledning för mig att egentligen ha kvar lägenheten här i Uppsala. Man får ju inte ens ha det, egentligen, när man tagit ut examen. Fast det är ju inte troligt att de lär märka det på direkten.

Det alternativ som vi kom fram till vore att jag flyttade in i hans jättestora lägenhet i Etuna i november. Först kändes det jättebra, men efter att vi lagt på telefonen, så kunde jag inte somna och fick panik.

Är jag verkligen redo att lämna Uppsala som jag bott i under 4 år. Tänk att bo med K på heltid, i hans lägenhet. Kändes lite otäckt. Tänk att bo i Etuna oxå. Gillar inte staden så himla mycket. Men det skulle ju bli billigare när man inte får någon csn och så. Det beror ju oxå lite på hur ofta man träffas på den där tyskakursen.

Jag fasar även lite för att om jag söker jobb i Uppsala, så kanske de tycker det är konstigt att jag inte har någon lägenhet kvar. Fast det verkar väl konstigt iofs.

Sen är det väl kanske bara tillfälligt oxå, för jag skulle vilja få jobb i Stockholm, eller åtminstone bo i Sthlm. Usch nu får jag panik igen av att tänka på det.

Ja, jag vet inte vad jag ska göra. Någon som har några idéer? Det känns så farligt att lämna trygga Uppsala och alla kompisar och flytta till en stad där man inte har en enda kompis (nu när Annika flyttar). Behöver verkligen råd. Ska jag gå på alternativ 1 eller alternativ 2? Det är ju inte säkert att man kan få läsa något roligt, eftersom jag är oprioriterad. Jag funderar på att bara ta ut examen och läsa något annat till våren om jag inte får jobb. Många pratar om att det är dumt att ta ut examen innan man får jobb för att den blir gammal, men jag vet inte. Tror ni det spelar så jättestor roll?

Gah, jag blir galen!!!!


Uppdaterat: Glömde nämna att egentligen skulle jag kunnat säga upp lägenheten redan nu om jag ville, eftersom jag skall läsa min sista kurs i Stockholm och det går ju mycket bra att pendla från Etuna till Stockholm, men jag känner mig inte redo att flytta så tidigt.


Kommentarer
Postat av: Lena

Sök så många jobb som möjligt och flytta sedan dit du får jobb. skulle jag nog säga.. ;)

2006-06-05 @ 18:05:53
Postat av: Sparkle

Ja, tanken är ju att jag ska få jobb innan 2006 är slut, men det vet man ju inte :)

Postat av: Flamingo

Jag tycker att du ska ta ut din examen i allafall. Jag har hört att arbetsgivarna inte gillar att man gjort en massa uppehåll heller. Det syns ju på betyget både när man började och slutate lixom.

Är också snart färdig jurist!

2006-06-05 @ 19:39:43
URL: http://chicflamingo.blogg.se/
Postat av: Sparkle

Flamingo: Ja precis. Nu obsessar jag över om jag borde söka något till våren, för att ha något att göra om jag inte får jobb. Frågan är bara vad.

2006-06-05 @ 20:36:07
URL: http://sparkle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback