Update om gårdagen

Lämnade äntligen in min uppsats, har lite ångest för den av några olika anledningar men inte så mycket jag kan göra nu.

Efter att ha lämnat in uppsatsen åkte jag till K som hade bestämt sig för att överraska mig.
Han hade lagat tre rätters middag och gjort jättemysigt i köket med tända ljus osv. Sen hade han skaffat en film som hette "om ödet får bestämma", romantisk komedi med John Cusack och Kate Beckinsale. Jag gillar båda skådespelarna jättemycket, men filmen var inte särskilt bra. Finns ju en anledning till att man inte gillar romantiska komedier.

På kvällen provade jag apotekets Locobase på händerna, snacka om effektiv, men den var väldigt opraktisk, otroligt kladdig och svår att "smeta ut" på händerna för den var så tjock och trögflytande.

Kommentarer
Postat av: Maisha

Vad gulligt av K att överraska dig sådär! Det måste ju ha gjort att du kände dig mycket bättre! Och uppsatsen blev säkert bra! *Kram*

Postat av: Tillie

Angående ditt svar om högsta betyg och arbete(några inlägg ner):

Jag tycker synd om dig om din framtida arbetsmarknad bara är beroende av höga betyg, så ser det verkligen inte ut för mig. Min erfarenhet är att arbetsgivare tittar på en examen som grund och sedan på andra meriter som tex ideella arbete och engagemang. Det är klart att du ska kämpa för höga betyg om din framtid hänger på det jag ville bara uppmuntra dig lite för i den verklighet jag lever i är det inte ett måste, men det kanske är jag som är lurad. Hittills har det gått bra dock och jag är inte det minsta orolig för min framtid som en äkta karriärist. ;-)

Hoppas du stressat ner lite nu när uppsatsen är inlämnad i alla fall! :-)

2006-03-11 @ 22:42:46
URL: http://tilliesblog.blogspot.com
Postat av: Sparkle

Maisha: ja, det var verkligen jättesött av honom.
Tillie: Ja, det är så hemskt tråkigt att det ska vara sådär. Kom nyligen en rapport om att 50% av de på min utbildning mår dåligt typ varje dag eller nåt. För många utbildingar (framför allt civ.ing. utbildningen) spelar betyg ingen roll. Det vore så skönt om det inte spelade någon roll så man slapp pressen. Har väl stressat ner lite, men tentaplugget har börjat nu så riktigt avstressad blir jag inte förrän den 22 mars och då börjar ångesten för att man inte gjort tentan bra.

2006-03-12 @ 10:08:32
URL: http://sparkle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback