Varför nuvarande kurs utmärker sig

Det finns flera skäl till att detta kommer vara den mest minnesvärda kursen jag läst.

För det första är det inte alltid nån i klassen förstår hur man löser seminarieuppgiften. Såsom idag exempelvis. Ingen förstod hur seminariet skulle lösas. Hade ångest igår över att jag inte fattade nåt, visade sig att jag var i gott sällskap.

Det finns en amerikan i klassen, som aldrig har någon aning om vad han snackar om. Det har blivit ett stort internt skämt i klassen. Mina basgruppskamrater sitter och klockar hans monologer. För att se hur lång tid av lektionen han slösade bort på meningslöst babbel. Vid första rasten hade han pratat bort 10% av den totala tiden på hela dagens lektion. Amerikanskan som har gått med honom i Minneapolis sitter och skrattar för sig själv varje gång han öppnar munnen och snygg-britten ( som för övrigt visade sig vara född 85-vilket var en stor chock för mig) tycker att amerikanen är "outrageous" hihi :)

Sen är vår lärare rätt usel på engelska oxå, men han är jätterolig ändå.

Har aldrig skrattat så mycket i klassrummet förr.

Sen har jag aldrig skickat lappar till andra under lektionstid under mina studier på universitetsnivå.

Man kan ju sammanfatta att det är en väldigt rolig kurs :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback