Årets raggningsrepliker

Var som sagt ute i torsdags.

 Jag och Johanna började kvällen med att äta på Johannes grillen. Sen gick vi tillbaka och hade förfest, sen kom Marianne oxå. Sen skulle vi gå till snerkes, men visade sig att det inte var nån danskväll där, så vi stannade en stund där ändå och gick till Sthlms sen. Hade verkligen en jätterolig kväll.

Kvällens roligaste raggningsrepliker var "Jag kan lära dig IRC någon dag." Kanske inte lika rolig tagen ur sitt sammanhang, men i sitt sammanhang blev det väldigt roligt. Träffade nämligen en kille där som ville lära mig dataprogrammet IRC, som var populärt innan ICQ blev riktigt stort, vilket var innan MSN blev populärt.

En annan replik var: " kan du texten till I will survive?" varpå en kille försöker dansa bugg med mig och samtidigt göra en duett av I will survive (Donna Summers 70-tals låt) Sen blev han sur för att jag inte ville tala om vad jag hette :) Sa att jag hette Sparkle, han trodde inte på det.

Sist på kvällen träffade jag en kille som tyckte att jag skulle hänga med på efterfest. Han var ekonomstudent som skulle ta examen i sommar och hade redan fått jobb på en stor revisionsbyrå i sthlm, med 25000 i ingångslön. Inte dålig ingångslön det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback