Sparkles liv och leverne

Nu är jag så trött. Kom just hem efter en lång lång dag.

Vaknade tidigt imorse av en skum dröm om präster och den kristna tron. Det första jag gör när jag kliver av bussen på väg till jobbet är att se en präst. Skumt. Sen när jag kliver av tåget i Sthlm ser jag en präst till. Ännu mer märkligt.

Jobbade idag 10-14. Chefen hann oxå bjuda på lunch inom den tiden. niiice!
Sen var det skola 14-16. Tog initiativ och frågade läraren om en massa saker.
16.40 tar tåget till Uppsala.
ca kl 17.40 går jag till Akademibokhandeln i Uppsala. Sägas bör att sen jag började jobba har jag blivit mer självsäker och vågar ta för mig mer. Av läraren fick jag idag veta att en bok, som tyvärr inte hinner komma tills vi har tentan är väldigt viktig. Han sa att den i princip inte är utbytbar och att den gamla extremt inaktuella boken bör införskaffas istället. Så jag gick till Akademibokhandeln (den är helt slut i hela sthlm) får då reda på att boken som är helt värdelös idag eftersom den är inaktuell kostar 500 spänn. Jag går då med stort självförtroende fram och erbjuder mig att köpa den för ett billigare pris eftersom de ändå inte kan sälja den när den inte längre är aktuell. Lyckades nästan övertala en anställd men sen kom en annan och han vägrade blankt att låta mig köpa den till billigare pris trots att de kommer förlora 500 kr/st (500 är studentpriset alltså) spänn på de två böckerna som var kvar. Det är deras Loss lixom, eftersom han sa "Vi tänker inte sälja den för något annat än det vi köpt in den förr, alltså 500 kr" så kan de väl sitta där med en förlust på 1000 spänn, med tanke på att den nya upplagan kommer om en månad. Idioter lixom!!!!

Glömde oxå nämna mina intressanta iakttagelser idag. Darin skulle uppträda på centralstationen idag, struntade i det, men redan imorse satt tjejer och väntade för att få vara längst fram på konserten. Sick! Sen såg jag en av leadsångarna i JC-reklamen. Ni vet de som kör rockversionen av "I'm in the band" Lät som han var värsta fanset av Darin ;)

På kvällen pluggade jag på biblioteket sen gick jag på frågesportstävling på Smålands. Vi vann tyvärr inte :/ En av mina vänner blev oxå trakasserad av en annan kille, mycket obehagligt.

Nu borde jag hoppa i säng för plugg eller sovande, är rätt sliten.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Tycker att det låter jättebra att du utvecklas av jobbet! Ibland behöver man ju ta sådana steg för att kunna få bättre självförtroende och självkänsla! Längtar tills du flyttar hit!

Postat av: Sparkle

mm, jag känner mig verkligen som en helt ny person. vågar saker som jag aldrig vågat förr. Jag längtar varje dag till flytt till sthlm.

2006-10-19 @ 22:40:53
URL: http://sparkle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback