Sparkle testar Power Yoga

Idag har jag och K testat power yoga för första gången. Hade testat något lite liknande i Uppsala tidigare, så min uppfattning om vad vi skulle göra stämde ganska bra.

Passet var på 85 minuter och bestod av lite statisk träning och lite balans och mycket andning. Ärligt talat var jag inte särskilt bra på att andas. Det är svårt att andas när man typ står på huvudet med rumpan i vädret.

På det hela taget skulle jag säga att det var en lagom fysisk träning som stillade sinnet. Däremot fick jag väldigt ont i handlederna av "den stående hunden" alltså när man hade armarna i marken och rumpan i vädret och såg ut som ett "V" ungefär. Det var nog den mest förekommande övningen. Mina svaga handleder gillade inte riktigt det, så kommer nog inte gå på Power Yoga så ofta. K kände oxå av det ganska mycket.

Känner ändå att, trots att passet var lugnt och den statiska träningen inte alls var jobbig, är kroppen stel och begynnelse till träningsvärk börjar komma.

Kan rekommenderas till människor med hyfsat starka handleder som vill bli smidiga och starkare utan någon särskild ansträngning. Psyket blir lugnat oxå.

Kommentarer
Postat av: StyleSucker

I like power yoga!

Postat av: Hans

Fördelen med yoga är att man kan träna det hemma. Ta en position i reklampausen och röra på kroppen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback