Bitter och Besviken

I måndags kväll fick jag och K span på den perfekta bostadsrätten som låg i Stadshagen (Kungsholmen). På tisdagen fick vi komma på visningen. Lägenheten var lika perfekt som vi trott och BILLIG dessutom. Den låg bra mycket under vanligt utgångspris. Det trodde alla jag frågade berodde på att hyran var rätt hög. Inget annat fel kunde upptäckas av alla jag frågade. Vi gick igenom all information, såväl om bostadsrättsförening som lägenhetsinformationen.

Den var verkligen på alla sätt perfekt.

61 kvm
5 min från t-centralen
100 meter max till t-banan
6 våningen
lugnt område
diskmaskin

Tyvärr fick K och jag bara lånelöfte så vi kunde bjuda upp till 2,1 miljoner. (Utgångspriset var 1 690 000 kr, vilket är många hundra tusen under vad en sån bostadsrätt skulle utannonseras för)

Mina föräldrar, som utan problem skulle kunna köpa en tre-fyra bostadsrätter innanför tullarna, ville inte låna ut 50-100 000, trots att jag erbjöd dem en 4%-ig årlig ränta. Jag kan inte yttrycka hur besviken jag är över att de inte ville hjälpa mig, trots att jag erbjöd dem en årsränta bättre än bankens. Nu har verkligen den perfekta lägenheten gått mig miste. Det hade inte krävts så mycket mer 100 000 för det var bara K och jag samt en till budgivare.

Nu lär vi aldrig hitta en så billig lägenhet med de ovan angivna kvalifikationerna :( Är mkt ledsen för det.

Bostadsrätten såldes istället för 2 120 000 kr. (20 000 mer än jag kunde bjuda) Bittert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback