Londondagboken Måndagen den 7 september 2009

Klockan ringde först 07:40 och sen 07:45. Var jättetrött trots att jag gick och lade mig rätt tidigt igår. Tror att jag somnade vid typ 22.30 eller så. Vid 08:00 kände jag mig lite piggare och tvingade mig själv att gå upp. Jag köpte frukost igår och det var jag glad för, eftersom jag kände mig väldigt hungrig i morse. Det blev macka och mjölk med flingor. Klockan 9.00 lämnade jag som vanligt lägenheten för att gå till jobbet. Som tur är har jag nära till jobbet. Det är bara några stationer bort. Jag byter från Baker Loo Line till Circle Line i Paddington och kliver av sedan vid High Street Kensington.

 

Jag brukar vara framme ungefär vid 9.30. Sedan går jag till Café Nero som ligger precis utanför stationen och köper en latte. Det är dagens enda kaffe, eftersom de varken har kaffe- eller tekultur på jobbet. De tar verkligen inga pauser överhuvudtaget. Själv är jag ju van vid att gå till köket ett flertal gånger om dagen för att ta kaffe eller te eller något annat drickbart. Jag är även van vid skämt och lättsam stämning. Det verkar oerhört sällsynt på byrån. På jobbet gick det bra. Chef 1 och Chef 2 var borta även idag.

 

På kvällen åt jag laxen som var kvar och pratade på Skype med mamma, pappa, J och K. Jag hann även med att se lite på Good Will Hunting (fjärde dagen och filmen är inte ens särskilt lång. Det säger lite om hur lite jag gillar drama.) Slutligen läste jag lite i min fantastiska bok ”This Charming Man".

 

Framsidan på boken This Charming Man av Marian Keys.

 

Jag hade gärna länkat till någon hemsida som beskriver boken, men eftersom jag bara har läst halva än så vill jag inte läsa OM boken.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback