en riktigt riktigt dålig dag

Vaknade klockan 6 när klockan ringde. Hade haft en otäck mardröm.
Vid 8 ringde ukrainskan och undrade om hon var vid rätt sal.
Mellan 9-14 idag var det en 10-poängstenta. Den gick uselt, tänkte strunta i den efter 30 minuter. Fastnade på en av de 3 delfrågorna. Och svarade uselt på den och svarade inte superbra på de andra heller.
Efter tentan såg jag att jag fått ett sms från Sandra och ett missat telefonsamtal från pappa. Av någon anledning visste jag precis vad det var frågan om. Jag bestämde mig att efter tentan gå H&M och möttes på underklädesavdelningen av en tjej som stirrade elakt på mig. Det var väldigt likt en person som jag brukade umgås med tidigare, en kompis sen många år, men som av någon anledning sagt upp kontakten med mig. Men jag är inte säker på att det var hon för hon såg väldigt annorlunda ut, men inte många tjejer skulle väl stirra elakt/hatiskt på mig om de inte känner mig. Eller? var ju ändå 2,5 år sen jag såg henne, så utseende kan väl ändras antar jag. For the better, I'd say i hennes fall.
Jag kände mig väldigt obekväm och gick längra in i avdelningen och när jag vände mig om några sekunder senare var hon alldeles som bortblåst, måste haft bråttom därifrån.

Medan jag stod i kön ringde jag pappa, men fick inget svar. Provade den snygga BH:n som tyvärr inte passade, men det var väl väntat iofs, inte min strl.

Väl hemma satt jag och deppade över tentan, då ringde telefonen. Det var ett nummer jag inte kände igen. När jag svarade så lät det bara konstiga bakgrundsljud i telefonen, så jag antar att nån har mitt nummer och råkade ringa upp av misstag, men fann inte numret på gula sidorna så är väl privat antar jag.

Sen ringde pappa på hemtelen och berättade att mormor dött. Trevligt att nån i släkten behagar höra av sig om det. Där rök planerna för utekvällen på snerkes och se Latin Kings live. Men det är ok, har sett dem förr.

Skulle ut med klassen vid 19 och "ta en öl" som det heter på norrlands, ville inte gå, utan gjorde planer med Johanna för filmkväll, men sen skulle hon ut och äta middag med sitt X och en klasskamrat tyckte att jag skulle gå ändå på "klassfesten". Passade på att äta en hamburgetallrik med ukrainskan på norrlands...fick ont i magen efter det dock. Sen skulle vi gå vidare, jag tänkte gå hem men hakade på iaf, men sen gick vi aldrig in nånstans utan alla gick typ hem. Satt och väntade på bussen när min amerikanska korridorare gick förbi med sina vänner, pratade med dem och de frågade lite om var de borde gå osv, jag rekommenderade snerkes och Latin Kings, så de gick dit. Innan de hann gå så hände något jag aldrig sett innan. 2 bilar krockade mitt framför näsan på oss. En bil krockade/körde på en taxi. Vilken smäll, ingen blev dock skadad tror jag.

Nu har jag varit hemma ett tag, försökte ringa K men det var upptaget, antog att han pratade med sin mamma, hon brukar ringa sent, men 5 min efter att jag ringt honom så ringde hans mamma på min mobil och frågade vad som hänt med K om han var sjuk eller nåt. Har fortfarande inte fått tag på honom. Tror han missat att lägga på telefonluren, det är en dum telefon, svår att se om luren är på eller inte + att han spelar därför märker han inte mina msn-meddelanden.

Nu är jag trött ska nog göra mig i ordning. Synd att jag inte har en kamera, då hade ni fått se kvällens outfit

grå lee-jeans, svarta stövlar, svart halternecktopp från esprit, och en gammal svart singoallatopp (tror det heter så), långärmad, axlarna är bara, från Pipeline

Kommentarer
Postat av: ruby

jag förstår verkligen inte varför du alltid kommer med spydiga kommentarer i folks bloggar, har aldrig sett en positiv kommentar från dig.

2005-11-13 @ 13:55:39
Postat av: Sparkle

ruby: i så fall har du inte tittat särskilt noga. Jag är bara ärlig. De som inte kan hantera min ärlighet är välkomna att säga till om de blir sårade.

Postat av: Sandra

Hmm jag har då aldrig sett en spydig kommentar från Sparkle som skriver i min varje dag =)

2005-11-13 @ 19:50:53
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: Sandra

ruby: sen tycker jag det är riktigt otrevligt att skriva en sådan kommentar i ett inlägg om att det hänt jobbiga och hemska saker...inte vidare sympatiskt...

2005-11-13 @ 20:04:37
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: Sparkle

tack Sandra kände faktiskt likadant .

2005-11-13 @ 20:25:22
URL: http://sparkle.blogg.se
Postat av: ruby

med tanke på att du/hon i det jobbiga inlägget orkade ta upp klädsel så antog jag att det var ok, menade inte att vara plump, och spydig var nog inte rätt ord men jag har iaf bara sett negativa kommentarer från dig, tex i donnasandras blogg där du ofta inte gillar det hon shoppat, eller englas nya klänning, men men skitsamma

2005-11-14 @ 14:49:24
Postat av: Sandra

men Sparkle är en av mina bästa vänner. Hon var den första som började kommentera i min blogg och hon ÄR inte spydig hon säger vad hon tycker. Vill ju inte bara få komplimanger för det jag lägger ut liksom...hon skriver dessutom massa positivt också. så nu var det uträtt =)

2005-11-14 @ 16:26:22
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: ruby

donnasandra jaja då har hon väl bara dålig smak för jag tycker att det mesta (ja i princip allt) du shoppat är riktigt riktigt snyggt.
nu får det räcka med gnäll från min sida.

2005-11-14 @ 18:09:43
Postat av: Sparkle

Ruby: du skriver fortfarande i min blogg, och du passar samtidigt på att förolämpa min smak. Jag antar att du inte förstår att människor kan ha olika smak och att en annan smak inte är dålig. Jag tror att du har taskig människosyn om du inte accepterar andra människors smak. Sandra vet att jag inte tycker om allt, men jag nedvärderar inte hennes smak.

2005-11-14 @ 19:21:29
URL: http://sparkle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback