Lanseringen av Stella kollektionen på H&M

Idag lanserades Stella McCartneys kollektion på H&M. Redan en kvart innan de öppnade var det lång kö utanför butiken. När de väl öppnade stormade folk in. Väl framme vid kläderna var det som myror i en myrstack, ett enda myller av folk. När jag precis nått mitten av myllret av kvinnor som trängdes fick en tjej i mitten panik och började knuffa sig ut och oturligt nog så fastnade mitt plagg som jag lyckats ta, i nåt av hennes plagg så jag kunde inte göra annat än att följa efter henne för hon vägrade stanna....Sen var det som omöjligt att ta sig in bland kläderna igen, så gick och provade mitt plagg som jag lyckats ta, vilket var den där trekvartskavajen som är så snygg, dessvärre satt den inte så bra och storleken var alldeles för stor. (38) lite senare plockade de fram några nya storlekar och lyckades då få tag på en 36a, men den satt inte så snyggt under armarna, den var väldigt vid där, många tjejer klagade på det. Försökte hitta en 34a att prova men det var för sent. Synd. Men den hade säkert inte heller suttit snyggt. Lite senare provade jag oxå den där snygga wrapklänningen i blått. Den satt väldigt bra på, men grejen är att jag skulle aldrig våga visa mig ute i den, för den påminner så otroligt mycket om en morgonrock, och som morgonrock/hemmaklänning vore den ju urläcker, men köpte den ändå inte. Kanske var ett misstag, jag vet inte....

Det mesta såg inte direkt ut som det gjorde på bild, blev lite ledsen på det, för topparna såg så snygga ut på bild, men hade nog inte burit den blå toppen ens om jag fick den gratis. Too bad!

Allt som allt fanns det en del som var snyggt och köpvärt, men det är väl inte något som jag väldigt gärna skulle vilja ha förutom den där kavajen och wrapklänningen/morgonrocken. Vill verkligen hitta en liknande kavaj som sitter bättre. Undrar var man kan hitta nåt sånt?

Kommentarer
Postat av: Sandra

trist...tror du kavajen i stlk 34 skulle passa mig?

Postat av: Sparkle

det tror jag att den skulle göra, men jag varnar dig, köp den inte på nätet isf för du kommer få skicka tillbaka om du är intresserad av att den ska sitta snyggt....eller iofs jag vet inte hur 34an sitter, men alla hade ju problemet under armarna, hörde massa tjejer klaga och själv provade jag 38 och 36, möjligt att 34an sitter bättre vad vet jag lixom. Synd att jag inte ska till Etuna nu, för förra året hade de massa hängande kvar där

2005-11-10 @ 16:55:29
URL: http://sparkle.blogg.se
Postat av: Sparkle

jag skrev ovan att den var vid under armarna, men menade egentligen pösig/påsig. Vet inte riktigt vilket ord man använder så skriver båda. Det första är kanske värmländska, men kanske är ett etablerat ord åxå :) inte säker hihi :P

2005-11-10 @ 16:57:12
URL: http://sparkle.blogg.se
Postat av: Sandra

hehe men på nätet kan man beställa 2 o skicka tbx den som inte passar ;-P vissa fyller nog på imorrn med kläder...så kolla in då

2005-11-10 @ 23:57:33
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: Mike

Jag undrade just vad det var för konstiga människor som gick på den saken ;)

2005-11-11 @ 19:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback