linnet jag spanade in

I min fantasi såg linnet ut såhär: Grått i mjukt typ, typ bomull, med fina paljettmönster på och en orange fin blomma som accessoar på linnet (typ en sån där avtagbar alltså, som brukar sättas fast med säkerhetsnål) I min fantasi kostade inte linnet mer än 500 spänn heller.

I verkligheten såg linnet ut såhär: Grått typ linnetyg, jättekort var det och blomman var inte alls lika fin när man tittar nära på den som när man sett den från långt håll. Det värsta var dock ändå att den var jättekort, skulle visat magen och linnetyget såg inte alls så roligt ut. Priset låg dessutom på 1000 spänn.

Slutsats: Köpes ej!

Linnet hade jag spanat in på Herta i Uppsala. Märket var (inte riktigt 100 på det) Malene Birger.
Letade efter en bild på internet, men hittade ingen :/

Kommentarer
Postat av: sandi

åååhhh, det är min favvo affär i Uppsala. Tittade du runt något när du var där? De har så mycket fint!! Jag köpte en topp, en klänning och en kofta sist jag var där..

Postat av: sandi

och du har nästan rätt, märket heter By Marlene Biger. Det var hon som var med och starta/designa märket DAY som ju heter "DAY - Birger&Mikkelsen"

2005-11-23 @ 07:53:53
URL: http://www.sandi.blogg.se
Postat av: sandi

SUCK...glömmde ett R i efternamnnet... BY Marlene Birger ska det vara.

2005-11-23 @ 07:54:57
URL: http://www.sandi.blogg.se
Postat av: sara

typiskt - det där händer mig ofta :(
Men se det som att du nu har sparat en tusing som du kan köpa annat för :)

2005-11-23 @ 08:57:15
URL: http://hedgehog.webblogg.se
Postat av: Sparkle

Tack för infon sandi :) jag borde antecknat namnet när jag var där :) du får säga till när du shoppat nåt därifrån nästa gång. Tittade lite när jag var där, såg en del snyggt, men inget som jag kände desperat behov av att ha.
sara: ja det stämmer, det var för övrigt 1000 spänn jag egentligen inte hade heller så :)

2005-11-23 @ 10:31:15
URL: http://sparkle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback