nervös väntan...

Får jag lägenheten eller inte? Det vore ju skönt att veta. Lägenheten ligger i samma område som jag nu bor, men den är större och jag kommer förhoppningsvis slippa jobbiga grannar framöver. Tänkte göra en lista över vad som är positivt och negativt med att flytta dit.

Positivt:
-Bra område, nära till ett bra  ICA
-Går bra bussförbindelser
-större utrymme, 25 kvadrat blir den på, woohoo
-slipper dela kök med 11 andra. (mestadels jävla idioter som man borde sy igen munnen på, pardon my language)
- en av de få lägenheterna i stan jag faktiskt har råd med själv.
-micro ingår (tydligen)

Negativt:
- Långt från stan.
-Jobbigt att cykla (cyklar iofs nu men det är typ 4 km till stan och uppförsbacke och motvind hem)
-Ingen ugn
- Bara 2 plattor på spisen.
- En kompis som bor i en annan lägenhet i grannhuset har fått problem med kackerlackor (hu) tur att det är separerade byggnader iaf.
-måste betala 12 månaders hyra istället för 10.


Well that's it! :) Har inte fått höra något än. Står på andra plats och sista dagen att tacka ja till lägenheten är den 26e. Så det är 3 dagar kvar för personen först i kö att tacka ja. Kommer ju inte bli hysteriskt ledsen om jag inte får den, vill mest bara veta.

Kommentarer
Postat av: jan

Jag håller tummarna för dig!

2005-11-23 @ 17:57:31
Postat av: Sara

Åh vad roligt att du planerat att flytta till eget! Det är verkligen helt ofattbart att inte bo i korridor, och jag kan tänka mig att det känns extra bra för dig som har en så dum korridor. Jag hoppas verkligen att du får lägenheten! Annars kommer det säkert ut fler snart. Kram på dig!

2005-11-23 @ 18:34:52
Postat av: sara

kackerlackor??? shit - jag skulle inte flytta till ett hus där det fanns såna om jag så fick hyran betald... det är det äckligaste som finns.

Postat av: Sparkle

nä jag vill inte heller bo i ett hus om det finns kackerlackor, men det var iaf ett annat hus. Huset brevid mitt nuvarande. Jag försöker inbillga mig att om det inte finns kackerlackor i mitt hus nu så kommer det inte finnas i mitt nya.

2005-11-23 @ 18:50:05
URL: http://sparkle.blogg.se
Postat av: Sparkle

usch va jag stavar illa, menade såklart inbilla mig. Har för övrigt aldrig sett en kackerlacka i mitt liv. Men jag hoppas verkligen om jag får lägenheten att det inte kommer några kackerlackor.... *ångest*

2005-11-23 @ 18:53:27
URL: http://sparkle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback