otrevliga juridikstudenter

Är det något med juriststudenter som får dem att tro att de är bättre än alla andra eller?

Idag var jag på Dag Hammarsköldbiblioteket för att låna några böcker. Allt där gick bra. Sen var jag tvungen att gå till Juridiska biblioteket för jag såg att några av böckerna jag var intresserad av fanns där. När jag gick in på biblioteket pep larmet, men det hade det visst gjort på alla som gick in sa 2 tjejer som stod där. Jag blev lite orolig att det var mina böcker som pep, och inte något allmänt fel, men gick vidare in på biblioteket och hittade böckerna jag behövde, sen skulle jag gå ner och kopiera böckerna, var tvungen att fylla på mitt kopieringskort, bakom mig ställde sig en tjej..eftersom automaten inte ville ta emot min tjugolapp försökte jag flera gånger. Hon stod och stampade med foten för att jag var så långsam. Sen när jag var klar gick jag för att kopiera och tog då närmaste kopiator. Då kommer hon fram till mig och säger "ursäkta men den här kopiatorn ska faktiskt jag använda, ser du inte att mina böcker ligger där." Då hade hon lagt dem på kanten där, men såvitt jag vet kan man inte boka en kopiator (med ord man använde när man var liten; "paxa"), särskilt inte som jag var före henne i kön och allt. Hade lust att säga att hon kunde ta sin attityd och dra åt helvete, särskilt som det fanns andra kopiatorer lediga och jag hade redan stoppat in mitt kopieringskort, men jag ville inte ha något bråk så jag flyttade på mig...

Ångrar att jag var så snäll, borde ha bitchslappat henne så hon fattar att hon inte kan ha sån attityd mot folk. Usch vill inte tillbaka dit något mer.

Irriterad efter det så gick jag upp. Var lite orolig att det skulle pipa när jag gick ut, så folk skulle tro att jag snott böcker. Det pep inte vid första utgången men vid andra utgången pep det, så kontrollanten kallade in mig. (lite smått pinsamt) för att gå igenom mina böcker, han frågade om lånekvitto, vilket jag inte hade, eftersom jag lånat boken direkt hos bibliotekarien, men han sa att han trodde mig iaf. Tur det, men det var otrevligt att bli kontrollerad på det sättet, särskilt som det fanns studenter runt omkring.

Hoppas kvällen blir bättre än detta.

Kommentarer
Postat av: Sandra

usch mår dåligt för dig. känner hur arg och ledsen man blir på otrevliga människor ju...

Postat av: Sparkle

mm :( kan inte alla vara vänliga istället?

2005-11-22 @ 15:20:33
URL: http://sparkle.blogg.se
Postat av: jan

naturligtvis blir kvällen bättre!
Sådana dagar finns...

2005-11-22 @ 15:21:49
Postat av: Sparkle

Ja jag tror det med :)

2005-11-22 @ 15:23:33
URL: http://sparkle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback