V för Vendetta

Var på dejt igår. Ingen riktig dejt för Annica kom och hälsade på. Det var jättetrevligt. Vi var på Innovation och Tradition. Efter det gick  vi på bio. V för Vendetta. Den var bra. Det jag fann mest fascinerande var all symbolik. Man såg många paralleller till Kina, Sovjet och Nazismen. Sen tror jag, vilket må vara kontroversiellt, att V står för Valerie och inte bara "5" och "vendetta". K var inte riktigt med mig på det, men indicierna pekar på att det mycket väl kan vara så. Det är Wachowskybröderna som skapat filmen. Eftersom de gjorde uppföljare på Matrix, finns det ju en liten chans att det planeras in en eller två uppföljare på denna, men jag tror inte det skulle kunna toppa ettan direkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback