Sambolivet väntar

På lördag blir jag sambo.  Jag håller på att packa och städa för fullt. Är inte på jobbet idag, utan "jobbar hemma".

Jag tycker personligen att det känns lite otäckt och väldigt seriöst och vuxet att bli sambo. Det är mer seriöst än att förlova sig tycker jag, men det håller ingen annan med om verkar det som. Inte ens K.

Drömde i natt en mycket märklig dröm. Drömde att jag skulle sy upp en brudklänning i all hast för att jag skulle gifta mig inom en månad eller något. Det var jättemycket att planera, men kunde inte fatta varför jag skulle gifta mig, och om jag inte var för ung för det?

Känner att det varit mycket psykisk press på sistone, av många olika slag. Vet exempelvis inte var jag ska lämna nycklarna, eftersom Flogsta precis blivit sålt. Vet inte heller hur jag ska kunna tvätta takfönstren som sitter 3,5 meter upp i lägenheten. (jag har onaturligt högt till tak) Sen vet jag inte om alla möbler går in i flyttbilen. Det fanns nämligen inte några stora flyttbilar på statoil i Esilstuna. Jag har heller inte fått någon bekräftelse på att mitt elavtal är uppsagt.

Men det största problemet är ändå att bli sambo. Ska mina dvdskivor stå brevid K's? Tänk om man glömmer vem som är vems? Ja, såna saker oroar mig mycket! :)



Kommentarer
Postat av: TaZty

"Tänk om man glömmer vem som är vems?" Inte ska du väl kolla mot slutet utan istället tro på något varaktigt och bra. Lycka till med flytten! :)

Postat av: Zops flickvän

Hej! Läste ditt blogginlägg och jag ville bara skriva att jag förstår precis vad du menar att det är läskigt stort och vuxet att bli sambo.. Själv vågar jag inte ens. För stort "commitment" tycker jag, och tänk tänk tänk om det inte funkar..? Jag hoppas att allt går fint för er i alla fall, och jag ser fram emot att läsa om sambolivet. :)

2006-12-06 @ 16:38:35
Postat av: Sparkle

TaZty: Yes! Visst har du så rätt i det så. Jobbar på det.
Zops flickvän: Roligt att du läser! Hoppas du fortsätter med det. :) Håller med om att det känns väldigt vuxet. Lovar att blogga om sambolivet :)

2006-12-07 @ 18:25:18
URL: http://sparkle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback