Företagsamma människor

Jag har ett tag tänkt på att många i min omgivning är otroligt företagssamma. Idag kikade jag in på Legally Blondes blogg. Jag kan inte begripa hur en så ung människa kan vara så otroligt duktig och företagsam. Jag borde bli mer sån, men har lixom inte riktigt passionen för det. Är väl för lat. Sen finns det andra, som inte tagit studielån en enda dag, utan arbetat vid sidan av studier. Sen finns det andra studenter som är så aktiva hela tiden + har jättebra betyg. När ska jag bli sån? Själv har jag ju inte gjort något särskilt med mitt liv. Började plugga direkt efter gymnasiet. Det positiva är ju att man är ung när man kommer ut på arbetsmarknaden, men man saknar oxå viktiga livserfarenheter som företag tycks finna särskilt meriterande, såsom utlandserfarenhet och såna saker.

Kommentarer
Postat av: Maisha

Ja... vi vill väl alla bli duktigare och mer företagsamma men så är det ju inte alltid... Dessutom skulle det väl vara ganska tråkigt om alla var likadana? Bara man är nöjd med sin egen insats i livet så tror jag det blir bra i slutändan ändå.

Postat av: Sparkle

Jo du har väl rätt :)

2006-02-16 @ 20:15:25
URL: http://sparkle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback