Lurad av butik

Var på stan idag. Först var jag inne på Twilfit och kollade J.Lo kollektionen. Den var inte särskilt rolig. De hade inte tagit in några av de grejer jag gillade.

Sen fick jag för mig att köpa ett armband. Butiken är ganska liten och alla priser är handskrivna. Jag hittade ett armband, som är rätt trendigt nu och jag läste det som att det kostade 49 kr. Tänkte att det är det ju helt klart värt. När jag stod i kassan tog hon fram ett nytt armband och då såg jag helt plötsligt att det stod 249 kr på det. Som hon slog in och drog från mitt kort. Det var armbandet inte värt. Blev rätt chockad men vågade inte säga ifrån då. När jag gått från butiken gick jag och tänkte på detta, så 20 minuter tog jag mod till mig och gick tillbaka. Men de sa att de inte tog tillbaka saker, så endera skulle jag få tillgodokvitto eller välja något nytt. Eftersom inget i övrigt var fint i butiken, förutom det som kostade över 500 så valde jag två halsband och ett armband. För jag vill ju inte ha ett tillgodokvitto för vill aldrig gå tillbaka till den butiken igen. Gillar egentligen inte smyckena, men jämfört med vad som fanns och välja på i den prisklassen så var det de bästa jag kunde hitta. Jag kan nog möjligen få användning för för arbandet men halsbanden är inte fina (i mina ögon) börjar ångra igen att jag köpte dom och är förbannad att jag lät mig luras av priset från början. Ännu mer sur är jag på att de inte tar tillbaka varor och ger en pengarna.  Är verkligen jättesur för detta. Funderar på vad jag ska göra med smyckena, om jag kan sälja dom eller ge bort dom eller nåt. Om nån vill ha. Har dock ingen kamera....fan alltså!!!!


Hittade dock mycket läckert på MQ, men det är deprimerande att jag nu kommer ha 249 kr mindre att shoppa för denna månad :( får väl regga mig på Tradera eller be nån sälja åt mig.



Kommentarer
Postat av: Sandra

tråkigt!!

Postat av: Frida

usch vad surt =(

2006-02-25 @ 01:09:37
URL: http://www.fridaslillablog.blogspot.com
Postat av: Tillie

Din stackare! Jag avskyr när butikspersonal får en att känna sig sådär liten...

2006-02-26 @ 00:29:26
URL: http://tilliesblog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback