En Harrison Ford-kopia

Jag tycker att min föreläsare är ganska lik Harrison Ford. Idag gick vi igenom medeltiden och stormaktstiden.

Det är lite roligt att jag uppfattar att han ser ut som Harrison Ford, eftersom jag läser Da Vincikoden nu. Anledningen till att jag tar upp Da Vincikoden är att jag har tänkt på vem jag skulle vilja spelade Langdon i filmatiseringen. Som jag har förstått det är det Tom Hanks som ska göra det, men för mig känns han inte riktigt rätt för rollen. Jag tänkte när jag började läsa den att rätt person för rollen skulle helt klart vara Harrison Ford. Det var innan jag började kursen och jag såg föreläsaren/kursföreståndaren.

Tycker för övrigt att min föreläsare och Langdon har en hel del gemensamt. Framförallt klädstilen, men båda är väldigt engagerade och visar konst från såväl antiken fram till medeltiden, där de religiösa underliggande meningarna pekas ut.

Verkligen super att ta denna kurs samtidigt som att läsa Da Vincikoden. Egentligen har de inte så mycket gemensamt, men det känns roande att hitta likheter :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback