Varför kvällen blev lite lätt katastrof

Allt började väl rätt bra. Kom till Marianne lite efter halv nio. Vi hade jättetrevligt och skulle ta taxi vid 23.30Sen strax innan vi ville åka, så ville Mariannes pojkvän M gå till Värmlands, han hade kommit hem någon timme innan. Så då följde vi med dit, för de stänger 01 och BJ stänger 03. När vi skulle ta taxin så ringde han inte utan stod nere och väntade. Marianne ville rasta sin hund lite snabbt, hon frågade taxichauffören om det var ok. Det sa han att det var, men däremot satte han igång taxametern UTAN att berätta det för oss, så vi fick betala ganska hög räkning för den resan. Väl på värmlands fick vi betla 60 spänn för att va inne en timme :( vi gick vid stängningsdags vidare till BJ, men där var kön för lång tyckte de andra (det är gratis att komma in på BJ på fredagar för studenter) så vi tog en dyr korv. 30 spänn för korv med bröd. Kan ni tänka er? Vi bestämde oss sen för att ta efterfest hemma hos Marianne och M, vi fick tag i en taxi. Eftersom vi var för många så fick en sitta i knäet på den andra och jag fick sitta i bagageluckan, han hade inga säten där bak, såsom andra taxibolag brukar ha. Han tog oxå hutlöst betalt, men eftersom jag halvlåg där bak i bagageluckan visste jag inte om de andra betalade. Sen ville jag åka hem för såg min chans att åka vidare rätt billigt, genom att vi delade på kostnaden, eftersom jag bor längre bort än de andra. Men det skulle jag INTE ha gjort. Eftersom mitt kort inte ville funka i deras kortdragare och jag inte hade kontanter på mig så frågade Johanna mig om 90 spänn skulle räcka. Då sa jag att det skulle räcka. Sen visade det sig när jag var framme att taxichauffören aldrig slog på taxametern och sa att han skulle ha 90 spänn av mig i fast avgift enligt överenskommelse. Vågade inte säga emot för han var jätteotäck och hade frågat var jag bodde osv. Börjar förstå varför invandrare från Iran eller Irak får dåligt rykte, för det där var otäckt ska jag säga. Fick iaf kvitto, funderade på att anmäla. Visade sig att bolaget är registrerat i Sollentuna, och är inte alls ett Uppsalaföretag. Jag trodde vi åkte med Uppsala Taxi (018-100 000) för detta bolag hade samma färger. Jag vet inte om jag vågar ringa företaget heller för kvittot var väldigt märkligt. Telefonnumret gick bara till en mobil, så vågar inte ringa det ifall denna snubbe svarar. Var jätteledsen när jag kom hem och ringde Johanna som var på efterfesten. Visade sig att de redan betalat 100 spänn för resan på ca 1,5 km och den resan jag gjorde på ca 1,5 till fick jag betala 90 spänn för. Så 190 kr för  en resa på ca 3 km. Jävligt sjukt. Hade jag tagit en taxi med ett av de seriösa bolagen i stan hade jag betalat 80 spänn för hela resan hem till mig. istället för 190 spänn, hade kunnat släppa av mina kompisar för samma pris kan jag säga, för de bor på vägen. Istället fick vi betala det dubbla, och jag personligen blev ansvarig för hälften av den kostnaden. Suck! Känner mig jävligt sur för detta. Visst, är ju bara fråga om 90 spänn, men är så less på att som konsument bli lurad hela tiden. Det är andra gången denna månad jag blir lurad som konsument. FY fan!! Ingen jävla moral i landet längre!

Kommentarer
Postat av: Heidi

Men herregud vilka jävla människor det finns!!

Postat av: Sparkle

ja verkligen, är arg och ledsen för det...helt sjukt.

2006-03-04 @ 15:47:32
URL: http://sparkle.blogg.se
Postat av: Alice

Du är inte bara otroligt korkad, du är dessutom rasist. Cunt!

2007-10-06 @ 18:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback