Äntligen flyttat

I onsdags kl 15.15 kom flyttfirman för att hämta våra grejer. Vi fick hjälp av en flyttkarl, Herr A, Paula och Rick. Tog ändå ca 3 timmar att packa in allt. Vi kom till Stockholm kl 19.30. Jag, K och flyttkarlen flyttade in alla grejer själva. Tog endast 1-1,5 timme. När allt var inflyttat gick jag och K till den lokala restaurangen. Jag åt en 3 rättersmiddag, K tog en huvudrätt. Han fick naturligtvis äta på min förrätt och efterrätt oxå. Efter middagen kom Ks syrra och man för att hjälpa oss lite i lägenheten. Vi kom i säng rätt sent den kvällen.

På torsdagen började vi plocka lite i lägenheten. Gick segt för vi har hur mycket grejer som helst. Vi lyckades dock ordna bredband, som började levereras inom 15 minuter. Jädrigt bra att kunna surfa från dag ett och inte behöva vänta länge. Bredbandet kommer från bredbandsbolaget. Vi fick ett sjukt bra erbjudande. Betala 320 kr i månaden och få 100 mbit bredband och gratis telefonabonnemang (man betalar endast vad man ringer för). Abonnemanbet kommer igång nästa vecka. Vi fick världens bästa telefonnummer. (Vi ringde faktiskt först till Comhem och beställde ett helt combo-paket. Vi var verkligen världens jobbigaste kunder. K gillade dock inte att vi inte fick använda bredbandsuttaget när vi skulle ha comhem och jag gillade inte att de ville skicka oss en digitalbox när vi redan hade 23 kanaler helt gratis från comhem. Det slutade faktiskt med att, efter att vi beställt allt och Ks beställning digitalt spelats in, ångrade hela beställningen. Jag skulle tro att säljaren på comhem blev rätt sur då. Men vi ångrar oss inte ett dugg. Vi är helt överlyckliga med Bredbandsbolaget.)

Idag fredag gick jag och K upp kl 06 för att ta oss tillbaka till Eskilstuna, eftersom K jobbar idag. Vi åt frukost på vägen dit. Mc Donaldsfrukost. Jag fullkomligt älskar det! Lunchen intogs på lyxiga Kaffe Kaka, dit K velat gå i flera år, men jag aldrig känt nån lust inför. Det var dumt av mig, för stället var jättebra! Anledningen till att jag följde med var att jag skulle börja städa i ordning i lägenheten. Det gick dock inte som planerat. När K gått till jobbet somnade jag och vaknade först när det var dags för lunchen. Sen var jag nere på stan några timmar och pratade lite med K och hans arbetskamrat, samt gick en liten shoppingrunda. Hittade lite skönhetsprodukter på Kicks som jag köpte.

Sen jag kom tillbaka från shoppingturen har jag bara surfat och bloggat. Dags att börja lite städ nu antar jag. Samt fota alla möbler som vi inte kunde ta med oss. (Det var fler än de jag la upp tidigare. Vi får lämna mer än hälften av möblerna vi köpte när jag flyttade in hos K. I princip lämnade vi kvar 75% av våra möbler. Men det är ok.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback