Kära Dagbok. Dagens inlägg handlar bl. a om hur man ger företag panik.

Dags för en liten uppdatering av dagboken.

Förra veckan på tisdagen var jag och fikade och shoppade med Paola. (bilder kommer upp) På onsdagen flyttade vi, vilket jag redan skrivit om.

Fredag 20 juli 2007 på kvällen var med med Rick. Vi kollade på Battle Royale. Mycket blodig film.

Lördag 21 juli 2007 på kvällen var vi hos Daniel och Eda och såg nån film. Minns faktiskt inte vilken det var. Illa!

Söndag 22 juli 2007 åkte tillbaka till Stockholm för att gå på ett event i kungsträdgården med M. Blev inte så mycket av det. Vi lunchade och gick och shoppade istället. Lunchen intogs på det där soppstället i gallerian. Under lunchen pratade vi lite om K, vilket slutade med att M anställde K till sitt företag. (K visste dock inte om det än) så när K kom upp söndag kväll kom M med hem så vi kunde laga middag och tala om saken. K älskade förslaget, så K och M satt hela kvällen och pratade om det nya jobbet. M missade sista t-banan hem så M fick sova över.

Måndag 23 juli 2007 kl 8.30 kom S med flickvän. S är min släkting som är på besök i Sthlm för några dagar. De sov i vår nya och extremt stökiga lägenhet. Måndagen var underbar. K åkte till det nya jobbet för att bli presenterad för de andra. Vi andra åkte till gamla stan. Vi passade på att se högvaktsbytet och vandra runt slottet. Det var extremt roligt, eftersom S stått högvakt på slottet. Han kunde så otroligt mycket om allt där. Det kändes som en guidad tur. På lunchen gick vi till sushi+asiatiska buffén på drottninggatan. Efter det gick vi tillbaka till Slottet för att gå på livrustkammarens sko-utställning. Det var jätteintressant. Efter det gick vi och stor-shoppade och på kvällen åt vi middag på Örtagården med K, Ks syrra+ man, Ks mamma, S+ flickvän. Ks mamma är nämligen på besök samtidigt i Stockholm.

Tisdag 24 juli 2007 på förmiddagen var vi på IKEA i kungens kurva. Jag shoppade faktiskt bara servetter. Resten ska jag beställa via internet tror jag, för att få hemleverans. K var på nya jobbet så han var inte med. På eftermiddagen åkte vi till S flickväns kompis i Sundbyberg, för en tre-rätters middag. Vi kom hem rätt sent på kvällen.

Onsdag 25 juli 2007 Idag var första dagen på jobbet. Jag spenderade första delen av dagen med att vara sur, men sen efter lunch klarnade det. Lunchen intogs med S innan han skulle tillbaka till Göteborg. S flickvän hade redan åkt. Hon skulle hälsa på sina föräldrar. Lunchen åt vi på Jensens Böfhus. Jättebra mat där faktiskt! Efter lunchen förvånade min chef mig med att faktiskt för första gången göra något som liknar arbete, vid datorn. Har typ aldrig sett honom röra en dator. Det gjorde dagen 200% bättre, eftersom det innebar att jag inte behövde göra både mitt och hans arbete. yay för hans son som lärt honom hur man använder ett tangentbord på semestern!

Det bästa idag är ändå att Ks lön och allt blev klart idag, så nu är det på riktigt. Därför sa han upp sig från sitt nuvarande jobb idag. Han har bara 2 veckors uppsägningstid. Superbra, för nya jobbet vill ha honom så snart som möjligt. Att K sa upp sig skapade dock ringar på vattnet. Ks chef (som jobbar 2 jobb) blev så inspirerad så han ringde sitt andra jobb och undrade om de behövde nån på heltid. Det jobbet sa att de ville ha honom på heltid, så han sa oxå upp sig. Gissa om ledningen INTE blev glad? Han har oxå 2 veckors uppsägningstid nämligen. Det blir nog desperation på företaget nu kan jag tänka mig. K och hans chef är ute och firar nu med Rick och nån till. HHAHAHAHA!

Efter jobbet idag gick jag och fikade med M och en av hennes kompisar. Efter fikat gick jag och M på SOUK. Vi är båda väldigt förtjusta i det stället.


Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback