Londondagboboken: Lördagen den 19 september 2009

Lördagen var en underbart härlig dag. Det var varmt. Säkert närmare 25 grader. På morgonen tog jag det lugnt och åt frukost och surfade lite. Jag hade planerat att gå på Borough-market, vid London Bridge. Tanken var att jag skulle träffa en bekantskap och gå på marknaden med, men på grund av meningsskiljaktigheter blev det inte så. Det slutade med att jag gick på marknaden själv, och jag älskade verkligen marknaden.

 

 

Bild från Borough Market

 

Till skillnad från från Portobello-marknaden och Camden-marknaden var det här en renodlad matmarknad. Man kunde köpa allt inom mat där, och äta allt man kunde tänka sig. Jag åt en fantastiskt god vegetarisk hamburgare till lunch.

 

Veggie Burgaren

 

Sedan köpte jag färgglad turkish delight och en brownie från stället som den kvinnliga juristen från jobbet rekommenderade. Brownien och delighten sparade jag till kvällen.

 

 

Turkish Delight

 

 

På vägen från marknaden köpte jag även en grön smoothie, som innehöll bland annat spiriluina-pulver. (Jag är osäker på om det stavas spiriluina. Jag har fått för mig att det heter så bara. Namnet på smoothien var i alla fall High Kick. Den skulle ge energi eller något sådant. Efter marknaden åkte jag till Oxford Street och kollade lite i några butiker, men känd mig rätt uttråkad och oinspirerad. Jag gick sedan och handlade mat på Marks & Spencer. På vägen hem köpte jag en Latte på Starbucks i Maia Vale. På kvällen hade jag en underbar Tv-kväll med mig själv. Först kollade jag på två avsnitt av Navy CIS, Sedan på två avsnitt av CSI, den ena var originalet och den andra var CSI: New York. Till tv-kvällen blev det brownies och turkish delight.

 

 

Brownien

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback