Londondagboken: Fredagen den 18 september 2009

På jobbet var allt som vanligt. Finns egentligen inget att orda om. På lunchen gick jag själv, eftersom paralegaln hade bett att få sluta tidigare idag. Jag lunchade på Marks & Spencer i deras restaurang. I den restaurangen finns nog världens godaste hamburgare. Den har schweizisk ost och någon spännande svamp. På lunchen gick jag även en snabbis på outletbutiken T.K. Maxx. De har typ allt. Smink, parfym, skor, kläder. Det mesta är dock bara skräp. Sådant som inte blivit sålt.

 

Tydligen bestämde sig hela firman för att gå tidigare idag, så jag fick gå 15.30. Lyxigt! Jag bestämde mig för att gå tillbaka till T.K. Maxx för att kolla lite nogrannare där. Hittade så klart inget. Sedan bestämde jag mig för att jag kanske skulle ta en sväng till favoritbutiken Neu Look på Oxford Street. Väl där hittade jag inget intressant. På vägen till Marks & Spencers flagship store, där jag tänkte handla mat, kollade jag i några skoaffärer, men ”kammade noll”. Finns helt enkelt inga skor som jag vill ha till rimligt pris. Jag skulle säkert hitta några jag gillar inne på Selfridges, men jag är rätt fattig nu, så har inte råd.

 

På kvällen hade jag myskväll med mig själv. Jag kollade på ett avsnitt av Navy CIS och drack resten av vinet som kvar sedan förra helgen. Jag åt även upp nudelwoken som var kvar sedan tidigare i veckan. I övrigt gjorde jag samma sak som jag alltid gör. Pratar med K och familjen på Skype, chattar och surfar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback