Londondagboken: Måndagen den 28 september 2009

Vaknade rätt i pigg imorse trots att jag kom i säng sent igår. Idag tog jag för första gången klientsamtal. Det gick sådär kan jag säga. Det var svårt att höra hur den potentiella klienten stavade sitt namn och vad han hade för telefonnummer. Det var faktiskt inte helt lätt att ställa övriga frågor heller.

 

Jag tog en sen lunch idag. Gick vid kl. 13.50. Var egentligen inte så hungrig. Köpte Take Away. Köpte även en egen blandning av müsli. På vägen till parken, där jag tänkte äta min take away stötte jag på den obehagliga killen som jobbar i samma hus som oss. Han bestämde sig för att följa med mig en bit på vägen. Detta utan att tillfråga mig om jag ville det.  Obehagligt. Verkar även som att han vill ses efter jobbet. Får hålla mig undan. Han är creepy.

 

På lunchen såg jag en jätterolig skata i parken. Skatan såg en blänkande take away kartong i aluminium i en soptunna. Denna föresökte skatan förgäves med näbben rycka upp ur soptunnan. Det roliga var att kartongen hade fastnat i något som fågeln inte fattade de första tre minutrarna. Sedan förstod skatan att kartongen fastnat i något och närmade sig objektet med en ny approach. Den hoppade ner i soptunnan och prövade en ny vinkel. Till slut lyckades skatan. Hade jag haft en filmkamera hade jag definitivt filmat. Detta var nämligen en riktigt rolig underhållning.

 

Under dagen har jag även haft oerhört vänster benmuskel. Detta kommer sig uppenbarligen av att jag har haltat i flera dagar på grund av mina ballerinaskor, som gett mig oerhört mycket skoskav.

 

Under kvällen blev det som vanligt skype med familjen och K, men även tv-tittande. Idag började nämligen den nya tv-serien Flash Forward. Den går på Channel 5 här i London. Första avsnittet var mycket bra. Dock inte lika bra som första avsnittet av exempelvis Lost och Heroes.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback