Londondagboken: Söndagen den 20 september 2009

Vaknade och kände mig lätt irriterad, men jag vet inte varför riktigt. Läste lite i sängen på morgonen, sedan gick jag upp och tvättade sängkläderna. Under tiden segade jag mest framför datorn. Klockan 12.45 bestämde jag mig för att gå på upptäcktsfärd i Maida Vale. När jag ledsnat på det åkte jag till Oxford Street för att plikttroget kolla i några butiker. Inne på Zara spelade de ”Show me Love” med Robyn. Den låten är ju typ sedan slutet på 90-talet. Det var ju roligt för övrigt att de spelade Robyn, som är en svensk artist.

 

Jag hade egentligen ingen lust att kolla i butiker så kollade bara i några stycken innan jag gick till Marks & Spencer för att handla mat. Det är verkligen lustigt att i England kan man köpa allt färdigt. Färdiggrillad lax exempelvis. Det har jag aldrig sett i Sverige. Det är bara ett exempel av många. Det går även att köpa fat i hårdplast som kommer med färdighackade gurkbitar och morotsbitar, som man kan använda som party snacks. Det finns även plats för att ställa ner en skål med färdigförberedd dip-sås. Som ni vet har jag ätit en hel del nudelwok. Då kommer nudlarna färdigkokta och förpackade i en plastpåse. Inte undra på att det är så lätt att laga lyxmiddag här i England. Fast jag vill påtala att jag INTE köpt färdiggrillad lax eller kyckling. Det gör jag själv. När jag kom tillbaka, vid tretiden ungefär så lagade jag middag, surfade och skypade. Vid klockan 17.00 började Tillbaka till Framtiden från typ 1985. Trodde jag hade sett den, men det visade sig vara någon annan av de tre filmerna som jag sett. Den var riktigt bra. När filmen var klar lagade jag lite brunch bestående av stekt potatis, scrambled eggs, hommus och guacemole. Jag hade velat göra egen guacemole, men sedan hittade jag såklart färdig och då ville jag testa det. Det visade sig att varken hommusen eller guacemolen var god som färdiglagad. Efter brunchen blev det mer surfande och chattande. Senare på kvällen försökte jag se Svenska Hollywood-fruar streamat, men det gick inte så bra. Det gick långsammare än vanligt och det hängde sig. Senare på kvällen förstod jag att det berodde att mitt förköpta internet på 3 GB nästan var slut.

 

När det inte gick att se på Svenska Hollywood-fruar gick jag istället igenom alla kvitton och jämförde dem med vad som dragits från mitt bankkonto. Det är inte något jag gör normalt annars, men när man använder visa-kortet utomlands tror jag att det kan vara bra att dubbelkolla att det inte görs några felaktiga debiteringar.

 

Jag kan även konstatera att italienarna som jag bor med gillar att dricka vin. Klockan är typ 23.30 och de har precis öppnat en flaska vin- det är söndagskväll dessutom. Den yngre av de två börjar bli lite högljudd. Jag misstänker att han hade druckit en hel del innan han kom hem, vilket han gjorde typ klockan 23.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback