Londondagboken: Söndagen den 13 september 2009

Jag vaknade vid halv tio och kände mig utvilad. Jag började dagen med att läsa boken ”This Charming Man”. Jag är nu inne på den tredje karaktärens berättelse. När jag väl orkade upp typ kvart över 10, segade jag mest framför datorn och skrev gårdagens dagbok samt surfade. Det blev inget av med planerna att träffa Mattias, men det gjorde inget. Utanför fönstret hoppade en ekorre runt och några fåglar kvittrade. Det är verkligen ett harmoniskt område att bo i med den stora parken utanför fönstret. Jag fortsatte att hänga framför datorn och passade även på att äta gårdagens middag till lunch och kollade på ”Once Upon a Time in Mexico.” Den verkar faktiskt rätt bra. Efter lunchen var jag tyvärr tvungen att åka och handla. Hade jag haft ett val hade jag stannat hemma, men jag hade ingen mat hemma. Jag orkade inte åka till M&S vid mitt jobb, eftersom jag måste byta linje då, så jag åkte till Oxford Cirkus för att handla på Marks & Spencer där. På vägen till M&S passade jag plikttroget på att titta in på Mango och på Behrska. På Mango spelade de till min stora glädje svenska Lisa Miskovsky. I jakten på skor korsade jag gatan för att gå på de tre skoaffärer som ligger mitt emot Mango, Behrska och M&S. Gud, vad det säljs UGG: s i alla skoaffärer. (En typ av stövlar som jag tror gjordes populära av Kate Moss. Men är ett Australienskt märke har jag listat ut.) De är helt ute i Sverige, men nu när jag ser dem överallt börjar jag bli indoktrinerad och börjar vilja ha dem. Jag skojar inte när jag säger att de säljs i varenda skoaffär.

 

Väl inne på M&S bestämde jag mig för att äta Scones och Yoghurt till middag. Ett beslut som jag bittert ångrade senare på kvällen, när jag började det uttjatade mantrat om att jag skall äta nyttigt!

 

Senare på kvällen jobbade jag lite med en domstolsinlaga till det svenska jobbet och förberedde några frågor till jobbet i London. Skall ha ett möte med någon av juristerna ang. deras verksamhet. Det var inte direkt frivilligt kände jag på mig. De vill gärna att jag ska lära mig deras verksamhetsområden och har avsatt till tid för att jag skall få ställa frågor om dessa verksamhetsområden.

 

I mitt rum är det förresten så vansinnigt kallt och rått så att kläderna jag tvättade för två dagar sedan för två dagar sedan fortfarande inte torkat och jag spenderade kvällen i min nya ”skinn-jacka” när kollade på X-Men 3 – The Last Stand. Jag hade förresten skinnjackan under dagen också när jag var och handlade. Kände mig fin i den.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback