Londondagboken Söndagen den 6 September 2009

Idag vakande jag 9.40. Trots att jag gick och lade mig tidigt igår. Men det var så skönt och varmt i sängen så jag ville liksom inte vakna. Jag måste dock erkänna att jag hade lite drömmar/mardrömmar om det nya jobbet. Det var rätt stressigt i fredags och jag drömde lite grann om att det fortsatte att vara så stressigt. Det är väl egentligen ingen mardröm, men det var ju ingen trevlig dröm heller.

 

Jag låg kvar i sängen till klockan 11 innan jag gick upp. Hade egentligen ingen lust att gå upp, utan låg och läste boken som jag fick i födelsedagspresent av K – This Charming Man av Mariane Keyes. Det är en jättebra bok.

 

Tanken var att jag skulle gå till Camden Market idag, i Camden Town, men jag kände att jag inte hade någon lust. Istället kollade jag upp var min favorit Debenhams låg. Kollade även upp John Lewis. Det visade sig att de båda låg på Oxford Street och att jag hade missat halva Oxford Street. Jag bestämde mig därför att gå på Oxford Street idag igen. På Oxford Street lunchade jag även. Tog en mediumstor Latte på Starbucks (om det var storlek medium vill jag INTE veta hur stor Large var.) Jag åt även en traditionell toast – inplastad som de alltid är. I toasten var det ägg och majonäs. Jag har ätit en liknande tidigare, så jag borde ha avhållit mig- de är inte särskilt goda. Sen hände en lustig och obehaglig händelse nån liten unge kom in och frågade nåt som jag inte förstod och tryckte en karta eller nåt över min macka. Tur så hade jag ätit upp nästan hela. Blev lite oroad och undrade om det var någon form av ficktjuvsförsök, men allt var kvar. Jag blev i alla fall irriterad på ungen pch ryckte bort den där kartan från min macka, så om det var någon form av ficktjuvsförsök så misslyckades det i alla fall. Men det var lite obehagligt. Särskilt när man sitter inne på ett Café. Även om jag nu satt nära fönstret. Och nej, jag åt inte upp mackan. Äckligt!

 

Efter min lunch utforskade jag gatan vidare. John Lewis, Debenham och Selfridges låg brevid varandra. Wohoo! Debenhams var fantastiskt. De hade den största och mest fantastiska underklädesavdelning jag någonsin sett. Jag hittade en- jag tror man kallar det bustier - i vitt perfekt till bröllopet eller till en axelbandslös klänning och tänk att den fanns i min storlek. 30F (eller 65F). Sådana storlekar finns typ inte ens i Sverige. I alla fall inte under 700 kr. Denna kostade 40 £ (typ 400 kr), men jag fick 10 % rabatt för den var lite smutsig. Jag köpte även två par jättesöta tofflor. Ett par svarta med manchestertyg och ett par beiga med blommor på. På John Lewis hittade jag inga spännande underkläder idag. Man måste liksom passa på när man är i ett land med fina underkläder i rätt storlek till billigt pris.

 

Från Debenhams. Perfekt till bröllopet.

 

Tofflor från Debenhams.

 

Tofflor från Debenhams.

 

Jag gick inte in i Selfridges idag. När jag passerade där hade jag fortfarande en latte i handen och jag tror inte att det vore så uppskattat att ta med latten in där (fancy place). Jag hittade däremot ett annat ”varuhus” i stil med John Lewis, Debenhams och Selfridges. Jag minns dock inte vad det hette. Men de hade bland annat en brudklänningsavdelning. Idag var alltså officiellt första gången jag tittade på brudklänningar. Alla brudklänningar i butiken kostade över 1000 £, alltså över 10 000 kr. De flesta kostade betydligt mer än 1000 £. Ingen kändes direkt perfekt heller. Inte för att jag skulle köpa ändå. Det skulle ju bli väldigt svårt att frakta hem.

På vägen tillbaka gick jag in på skoaffären Aldo. Istället för skor hittade jag ett par snygga billiga solglasögon. Jag har ju mycket sällan turen att hitta några solglasögon. Nu har jag ju mina fina från Dior, men det är bra att ha billiga också. Mina andra billiga gick ju sönder i Cambridge i somras.

 

 

Sedan gick jag och storhandlade på Marks & Spencer. Typ 4 liter vatten, potatis, lax, bröd, motsvarigheten till Philadelphia-ost, olja, te och plommontomater.

 

På kvällen lagade jag maten. Brandlarmet gick igång. Det visade sig även att den blonda grannen är väldigt gemytlig och frågade flera gånger om han skulle köpa vin till mig när han skulle gå och handla. Jag har även kollat några minuter på tv, men konstaterade att vi inte har några roliga kanaler.

 

Jag har som vanligt skypat med K och mamma och pappa samt chattat lite på msn.

 

Annars har jag fortsatt och kolla på Good Will Hunting. Kollade typ 20 minuter till, har väl typ 1/3 kvar av filmen. Gah! Jag gillar verkligen inte dramafilmer. Började även kolla på Första avsnittet av 8:e säsongen av Charmed. Har sett det förr så var inte så jätteintresserad. Har därför typ halva avsnittet kvar. Jag har även druckit lite te för att värma mig.

 

Nu har jag precis duschat och skall nog efter att ha e-postat lite påminnelser till vår konsult (på det svenska jobbet) gå och lägga mig och läsa den spännande boken igen. Nu när jag inte fryser efter duschen.



Kommentarer
Postat av: Cecilia

Underbart skivet. Vem får med brandlarm, underkläder och ficktjuvsförsök i ett och samma blogg-inlägg! Det är mycket spännande att läsa din blogg! K verkar vara en bra presentfixare! Tack för boktipset! Kram

2009-09-18 @ 23:44:49
Postat av: Sparkle

Hihi, tack.



Jo, K är en underbar presentfixare.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback