Londondagboken: Torsdagen den 10 september 2009

Som vanligt minns jag inte riktigt vad jag har gjort på jobbet, men jag har arbetat med dokument på datorn. Ändrat , skrivit nya mm. Roligt helt enkelt. Jag har även upptäckt att jag har en oerhört analytisk sida och jag tycker om att analysera data.

 

Annars har dagen varit som vanligt. Började med att köpa en latte på Nero. Idag hade Chef 2 köpt med croissanter till alla. Jättestora croissanter. Orkade inte ens äta hela. Det var ju väldigt snällt av honom. Det förgyllde dagen lite. Chef 1 himself är fortfarande hemma för matförgiftning, som han ådrog sig på semestern. Apropå det. Jag har starkt inbillat mig att Chef 1 och Chef 2 är ett romantiskt par. Jag har nått denna slutsats genom följande analys.

 

Första dagen var jag tidig till jobbet så gick runt lite i området – då såg jag Chef 1 och Chef 2 tillsammans på väg till kontoret. Jag kände igen dem från bilderna på hemsidan. Tyckte det var underligt att de kom tillsammans till jobbet.

 

Ett annat faktum är att Chef 2 har jobbat på firman i många år. Han har en homosexuell röst och en lite feminin aura. Chef 1 å andra sidan har ju inte ens tittat på mig så det är svårt att avgöra, men han skriker ju inte manlighet direkt han heller.

 

Sen åkte de ju på semester tillsammans. Verkade som att det bara var de två, men det vet jag de facto inte. Chef 2 har ju dock en ring på fingret. Jag har inte varit tillräckligt nära Chef 1 för att se om han har en ring han också eller om den i så fall till och med är matchande.

 

Sedan hörde jag ett telefonsamtal mellan Chef 1 och Chef 2 idag där jag hörde att Chef 2 frågade om Chef 1 kollade någonting på hans laptop och igår skulle han ta med post eller nåt till Chef 1. Jag fantiserar om att de bor ihop. Sedan hände något annat märkligt på lunchen. Chef 2 ringde Chef 1 som ligger sjuk hemma i matförgiftning (rätt allvarlig sådan med feber och sånt) om de skulle gå ut och luncha tillsammans. Är inte det lite co-dependent?

 

När jag hade kommit till den slutsatsen kände jag mig som världens bästa detektiv och såg genast en karriär framför mig som endera analytiker av någon viktig information eller som någon form av utredare någonstans.

 

Ikväll ska jag annars uppdatera bloggen, prata med K, redan pratat med mamma och pappa och lagat nudelwok- my best yet, och hoppas innerligt på att få se lyxfällan streamat. Jag är så glad att Charlie och Mattias är tillbaka. Jag tyckte de andra två var så extremt dåliga. Orkade inte ens titta när de ledde programmet.

 

I övrigt har jag konstaterat att mitt hår inte alls gillar att tvättas i klorat vatten. Det blir sprött och trassligt och tappar all glans. Hur gör egentligen London-tjejer med snyggt hår? Kan någon berätta det för mig?


Kommentarer
Postat av: *Nyfiken*

Nu gjorde du mig supernyfiken...Nu måste verkligen komma nära Chef 1 för att se om han har en matchande ring...

2009-09-22 @ 22:00:47
Postat av: Miss C

Har du köpt schampo där, alltså mer än torrschampot? Deras schampo kanske innehåller andra saker speciellt avsett för klorat hår? Eller så har de kanske massa hårprodukter i..När jag har varit i England har jag ALDRIG sett någon med lika fint hår som du gumman!

2009-09-22 @ 22:03:47
Postat av: Sparkle

Nyfiken - Fortsättning följer

Miss C - Tack raring! Du är alt för snäll! Jag har faktiskt inte köpt något schampoo här i England. Kanske får göra det. Bra tänkt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback