Oh my god what is she wearing?

Det var vad jag tänkte när jag såg en kvinna i 25 års åldern sätta sig mitt emot mig på tåget. (Ja, jag tänkte på engelska, av någon anledning) Hon fick i raggsockor och sandaler och hade typ 5 reflexer hängandes...och allmänt omatchade kläder. Jag kan erkänna att jag ibland har fördomar om sådana personer, men jag brukar alltid tänka, att om jag lär känna dem så kommer jag veta att de är jättesnälla. Det var faktiskt sant i detta fall. Hon började efter några minuter prata med mig och hon visade sig vara jättesnäll och trevlig och hon läste Maskinteknik på KTH.

Var roligt att få prata lite på tåget. Sen la sig en annan kille i samtalet, då blev det ännu trevligare.

Förmodligen kommer jag alltid ha fördomar om att folk som är klädda underligt är lite konstiga, men jag vågar iaf erkänna att jag har fördomar och jag "lider" inte av dem, eftersom de i princip aldrig visar sig stämma :)

Kommentarer
Postat av: johanna

alla har vi fördomar, men inte alla vågar erkänna :) hört nanne grönvalls låt "fördomar" ? den beskriver oss svenskar och våra fördomar perfekt!

Postat av: Sparkle

nä den har jag inte hört :) måste lyssna på den :)

2005-11-29 @ 09:51:14
URL: http://sparkle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback