är finanserna sämre nuförtiden?

Är det så att statens och företagens finanser är sämre nuförtiden? Jag upplever det som att företagen drar ner på det mesta. De har slutat med städningen i vår korridor, så det får vi göra själva. De har dragit in på busslinjerna. De vill höja priserna på bussresorna. Varför är det så? Vill de öka vinsten, eller har marknaden för dålig köpkraft så det är därför man höjer priserna för att få ut mer av de som faktiskt köper? Eller är det statens fel, har de för höga skatter eller vad är det som har lagt grunden för det som tycks vara företagens dåliga finanser? Jag vet inte vad det är, men jag är väldigt trött på att som konsument bli drabbad av det.

Kommentarer
Postat av: Lajje

Jag är också trött på det. Men jag skulle tro att det är både och. Det är förjävligt dyrt att leva!!!!

2005-10-27 @ 21:00:47
Postat av: Johanna

Tror det kallas lågkonjunktur =)

http://susning.nu/L%E5gkonjunktur

2005-10-27 @ 21:42:35
Postat av: Sparkle

vem gör så att det blir lågkonjunktur då?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback