Den perfekta lägenheteten

Jag har hittat den perfekta lägenheten för mig och K, bara ett problem. Han vet inte om och när han kan flytta. Jag vet inte hur jag ska göra. Det är ju en 2a så kan ju bli svårt att dela den med en kompis. Har ingen översiktsplan över lägenheten så vet inte om det skulle gå att göra en "dublett" av det.

Fan allt är ju perfekt med den, men hyran är väl eg för hög för att jag ska klara den själv. Men det går ju om jag måste lixom. Men vet inte om det är värt det ifall K inte alls kan flytta till Uppsala. Vår ursprungliga plan var ju att flytta till Sthlm så vi båda kunde pendla åt varsitt håll. Vi skulle då vara ungefär lika långt från respektive stad. Men K vet ju inte var han kommer få jobb heller och OM han kommer få nåt jobb så vet ju inte om det är fördelaktigt att skaffa lägenhet i det läget, särskilt som han kanske inte kommer att vara på pendelavstånd från sitt jobb. Men som sagt inte säkert att han får nått jobb inom snar framtid heller. Dessutom har han några omtentor att göra, men man kan ju jobba och göra omtentor samtidigt...Suck! Vill ju inte att lägenheten ska försvinna, men kanske är Stockholm bättre för oss, men vi lär ju inte ha någonstans att bo om inte K jobbar så han kan ta lån och köpa en säkerligen extremt dyr bostadsrätt :( för andra handsmarknaden verkar inte vara det bästa.

Andra alternativet är ju att chansa på att jag kan få en trea inom snar framtid så jag kan flytta in med en kompis, men det är ju inte så säkert. 3or är svåra att få.

Vad göra? Tips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback