Busschaufförerna i Uppsalas citytrafik

Det finns som jag ser det två typer av busschaufförer i Uppsalas citytrafik. De som kör som de kapat bussen och de som kör som om de körde en buss för första gången. Idag råkade jag ut för busschauffören som verkade köra en buss för första gången. Jag har sällan varit med om en så usel bussfärd efter mina 8-10 min på bussen som det tar mig att åka hem från stan så mådde jag så illa så jag höll på att kräkas. Jag lider nämligen av åksjuka, ganska kraftig sådan. Jag brukar oftast klara av att åka buss i Uppsala men ibland stöter man på RIKTIGT DÅLIGA busschaufförer som den idag. Det är oacceptabelt att låta busschaufförer köra så dåligt. Det borde finnas kontrollanter som kollar busschaufförerna och om de kör dåligt borde de bli av med jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback