dagen som gått

Åkte ner på stan för att luncha med Fredrik, visade sig bli fler än bara vi. Jag frågade om Å ville hänga på vilket hon ville, sen kom G och D oxå, den andra D kunde vi inte fa tag i :) maten var lite sådär, men sällskapet var toppen.

Sen skulle jag gå och skriva ut lite saker på skolan men alla skrivare var trasiga, är inte det typiskt?

Sen blev det dags för seminarium. Ryssen kom inte men Ukrainskan visade sig vara rätt smart. Nån hade såklart snott vårt klassrum, allra första gången det hänt faktiskt. Först blev det bestämt att vi skulle sitta i parken, tur att vi fann en annan sal för annars hade det blivit väldigt vått med tanke på allt regn som kom. Sen kom nästa "chock" läraren ignorerade våra basgrupper, vilket aldrig hänt förr, han hittade helt enkelt på nya, så det blev ju lite av en chock eftersom alla förberett sig i respektive basgrupp, men fick vara med ukrainskan iaf, och det får jag vara nästa gång oxå, han har gjort varierande basgrupper till varje seminarium, vilket är en ypperlig idé måste jag säga. Faktum är att den där läraren är toppen, och han gjorde lektionen så otroligt bra, så om hans lektioner fortsätter i samma stil så kommer det bli den bästa kurs jag läst, dessvärre är han bara en av 5 lärare så vi får väl se hur de andra är :( vill ha den där killen hela tiden juuuuu....

Ikväll kommer nog Jan förbi och så kommer K. Undrar vad vi ska hitta på, egentligen skulle jag vilja gå på bio, men jag är nog alldeles för trött för det. Fattar inte vad lektioner på engelska kan ta slut på en.

Min basgrupp idag bestod förresten av mig (svensk), ukrainskan, en amerikan och en tysk. Pratade med tysken hela rasten, på tyska, sen pratade vi en del på svenska han hade lärt sig jättemycket. Det var så roligt. Vill till Tyskland snart igen. Längtar så :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

hehe bra sätt att arbeta på så man lär känna många + man slipper vara i en dålig basgrupp. trist om man trivs bra att jobba med en viss grupp men man måste väl lära sig att samarbeta med olika typer av människor =) gå o se the wedding crashers!

Postat av: M

Visste inte att du pratade tyska =)

2005-09-08 @ 12:53:30
Postat av: Sparkle

jag har verkligen tänkt länge nu, men kan inte komma på vem denna M skulle vara, kan man få en ledtråd kanske?

2005-09-08 @ 21:14:22
URL: http://sparkle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback