Dagen som gått...den blev bättre än väntat...

Vaknade astrött i morse hade varit helt uppgiven kvällen innan över ett omöjligt seminarium, hade suttit 5-6 timmar och inte fått grepp om någonting. Gick upp tidigt imorse efter att ha sovit dåligt hela natten. Satt och pluggade hela morgonen för jag skulle ha basgruppsmöte vid 09.00 strax innan jag ska åka skriver Ukrainskan att hon inte kan komma. Jag blir såklart irriterad eftersom jag inte fattat så mycket av seminariet hon svarar att hon inte har förberett sig, blir iaf ännu mer irriterad och säger att hon kan förbereda en liten fråga så skjuter vi på basgruppsmötet till efter första lektionen istället för innan. Åker oroligt till skolan vid kl 10. Vi ska ha en helt ny lärare idag. Hade på mig min nya kofta idag. Börjar tycka att den ser lite för stor ut och jag funderar på att kolla efter en mindre strl (small) i Sthlm. Men misstänker att alla lär vara slut där. Frågade en klasskamrat om den satt ok, hon sa att den gjorde det och att det inte gjorde nåt att den var lite vid under armarna, vek för övrigt upp muddarna så ärmarna är inte längre för långa, blev snyggt med uppvikta oxå. Gillar den dock väldigt mycket trots att den verkar lite stor. En negativ sak som jag upptäckte var dock att den hade luddat av sig på min svarta dubbelknäppta höstjacka, så åkte efter min långa skoldag ner på stan och köpte en sån där luddborttagare på Kappahl, eftersom jag inte hade några kontanter och det är så dumt att dra kortet för 19 spänn så köpte jag ett par svarta vantar åxå, fick allt som allt betala 48 kr. Billig shopping.

Så till dagens lektion då. Först skulle vi ha föreläsning i 2 timmar. Sen lunch sen seminarium.
Föreläsningen gick bra. Lunchen var jättegod. Åt nåt som lät som bulgar och aubergine med tomat. Jättegod middag, kändes som lyxmiddag och betalade endast 52 kr för den lunchen. Dryck och sallad inräknat. Nåja till den där skräckseminariet vi skulle ha mellan 13-15. Det blev uppskjutet han tyckte att han inte var tillräckligt förberedd på det och trodde inte heller att vi skulle va det. Blev så ooootroligt lättad. Men nu ändrade han det på nåt sätt så vi alla har blivit förvirrade. Vi ska ha 3 seminarier på 2 timmar. Vi brukar varnligtvis ha ett seminarium på 2 timmar. Detta har aldrig gjorts förr. Either way, jag är sååååå otroligt lycklig att det skjöts upp, eftersom jag hade blivit i princip ensam i min basgrupp. Ukrainskan kom dock till det hon trodde skulle vara seminariet, hon verkade väldigt sur och kort idag. Va är det med henne eg lixom? För övrigt kan jag nämna att man ska vara cirka 4 i basgruppen inte 2,25 vi är. 0,25 delen står den dumma ryssen för. Han dyker aldrig upp på våra möten.

Ikväll blir det tydligen fest hos Daniel, ska dit och kolla läget sen i säng tidigt, borde helst plugga innan åxå. Jag är dessutom hungrig men tar sån tid att gå till ICA. Suck. Mycket stress!

Kommentarer
Postat av: Sandra

jag utmanar dig att göra fjortis duellen =)

Postat av: Sparkle

OK jag hakar på vad ska jag göra? :)

2005-09-23 @ 18:30:33
URL: http://sparkle.blogg.se
Postat av: Sandra

kolla min

2005-09-23 @ 18:32:21
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: Sparkle

mm gjorde det innan du skrev haha :) jag är med nu och jag ska göra min strax :)

2005-09-23 @ 18:34:26
URL: http://sparkle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback