Dödar sambolivet passionen?

Jag har aldrig varit sambo på riktigt. Räknar man somrarna så har jag väl bott med min pojkvän i ett halvår, och då har vi spenderat dygnet runt med varandra, inte alls varit ifrån varandra under den tiden. Men det är ju ändå inte på riktigt eftersom det bara rör sig om ungefär två månader per år av samboliv. Jag tycker dock det funkar bra med det rent praktiska såsom matlagning, tvättning och städning, men hur blir det egentligen när det kommer till passionen? Blir man inte trött på varandra efter ett tag när man aldrig är ifrån varandra? Man ser ju varandra varje dag. Jag och min pojkvän träffas oftast varannan vecka men det har hänt att vi inte träffats på fem veckor. Då saknar man ju varandra mycket. I en samborelation får man aldrig riktigt chansen att vara för sig själv eller sakna. 

Sen kan det säkert vara så att passionen minskar även om man inte är med varandra hela tiden. Förr eller senare tar ju nykärsfasen slut och då börjar allt bli alldagligt. Att komma förbi nykärsfasen kan iofs vara ganska skönt. Men ni som vet...hur är det egentligen?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det går i olika perioder. Ena sekunden nykär nästa sekund vill man bara bråka =) Jag o J har det nog väldigt bra iaf, det är bra att bråka ibland. Vi träffas ju bara på kvällar och de flesta helger för han jobbar så mycket så jag har massa tid för mig själv. Skulle inte byta sambolivet mot singelliv eller bo ensam nu...=)

Postat av: K

Hej :) Jag är helt övertygad om att sambolivet ej dödar passionen. Det är upp till paret att skapa en miljö där passionen finns där och ständigt fylls på. Att man aldrig glömmer att gå ut på date tillsammans och att man gör speciella saker för varandra så man håller passionen i liv.

Puss :)

2005-09-06 @ 21:21:45
Postat av: Sandra

Håller med K. Ibland kanske man glömmer bort att ta hand om varandra men det är inte svårt att hålla passionen vid liv. Man gör småsaker för varandra hela tiden som visar att man älskar varandra. =)

2005-09-06 @ 22:30:18
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: Sparkle

Tack för era svar :) ni är så rara :-*

2005-09-06 @ 23:43:41
URL: http://sparkle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback