Dramat går vidare...


Är fortfarande väldigt irriterad på min basgrupp och vi har inte ens haft vårt första basgruppsmöte. Vi är förnärvarande jag, en ukrainska och en ryss. Som ni vet har jag redan sagt att ryssen och ukrainskan i princip bara pratar med varandra och då på ryska. I dag försökte jag konversera med dem ang vårt basgruppsmöte. Den förbannade ryssen svarar inte på engelskt tilltal, trots att han mycket väl bör första engelska eftersom vi läser en engelsk kurs. Ukrainskan sitter därför och översätter allt jag säger till och så översätter hon det han säger. Nu ville han inte förlägga vårt basgruppsmöte till onsdagen för han skulle visst göra något, men va fan lixom lektionen är ju på onsdagen tänker han inte komma på den heller vi har ju 100% obligatorisk närvaro. Så nu måste vi ta mötet på tisdagen, imorgon, trots att jag har 2 andra kurser att läsa samt har massa att fixa inför det att Jan ska komma. Är så förbannat jävla irriterad på dom.!!!! Alla andra i klassen verkar ju jättetrevliga, varför ska just jag ha sån otur????

Sen föreslog ukrainskan att vi skulle strunta i mötet.. Men va fan lixom! Basgruppsmötet är ju det absolut viktigaste särskilt om man ska ha en spelad process. Avlider på idioterna.

Några som läser detta tycker säkert jag låter hård mot dem, men ja, vad kan man göra lixom??? Nåt sätt måste man ju få avreagera sig på. Eller hur?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Försök säga till dem annars prata med läraren att de bara typ pratar ryska och den ena inte pratar med dig. Du ska få en bra utbildning och du har fan rätt att byta! *arg*

Postat av: Sparkle

jag är åxå jättearg, men får väl se efter iövermorrn hur det känns, men imorgon är mötet, iaf sitter och kokar fortfarande trots att det gått över en timme. Jag är så jävla missnöjd aldrig haft en sämre basgrupp

2005-09-05 @ 17:04:52
URL: http://sparkle.blogg.se
Postat av: Sandra

Så jävla typiskt. Men säg till dem imorrn att det är viktigt att mötas och tycker inte om att de inte pratar engelska hela tiden. Fortsätter det så säger du till läraren att du måste byta för att du försökt få det att funka. =) Läraren måste väl ha lite vett.

2005-09-05 @ 17:33:05
URL: http://donnasandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback