den där jädra kursen

Igår innan vårt basgruppsmöte (det får inte heta så på vår nya kurs, de sa att man måste kalla det arbetsgrupp. För att man inte skulle förknippas med skolan längre. Det var kursföreståndaren som sa, inte vår lärare. För vår surkärring till lärare gör det till rena mellanstadiet. Kärring alltså!!!!) höll jag på att få en panikångestattack för att vi skulle redovisa. Jag hade aldrig träffat klassen förut och visste inte vad vi kunde vänta oss. När jag väl träffade min basgrupp (ni kan glömma att jag kommer kalla det arbetsgrupp) var de mycket upprörda över att vi skulle behöva göra tre gånger så mycket arbete som alla andra grupper gjort på kursen tidigare. En kille bestämmde sig för att klaga. Vi var inte särskilt förberedda på vår halvtimmes presentation, men till första seminariet fick vi åtminstone veta vilken fråga vi skulle få. Till nästa seminarium kommer vi inte få veta vilken av frågorna vi ska få. Alltså blir det tre gånger så mycket förberedelser. Alla som har läst kursen tidigare har fått veta innan vilken av frågorna de ska få till varje seminarium, men icke vi.

Hur gick det med killen som klagade
(från min basgrupp) Han blev väl mer eller mindre vingklippt och avsnäst. Blir ingen förändring. Hon till och med sa, i vissa fall kanske vi till och med struntar i arbetsgrupperna (antar att hon menade nåt seminarium. BITCH!!!! Fattar hon inte hur sjukt många timmar vi måste spendera inför varje seminarium? 30 timmar skulle jag förmoda. OCH DET TVÅ GÅNGER I VECKAN TYP!!!!!)

Så hur gick det då på seminariet? Första gruppen som redovisade gjorde bra ifrån sig, men efter deras redovisning började läraren (surkärringen) ställa en massa följdfrågor som de inte kunde svara på. (Pinsamt kan tyckas) Grupp två hade det ännu värre. Två gånger bröt hon in under deras redovisning och sa att hon inte var nöjd med hur de svarat på frågan och bad dem göra om det. Sen fick även de några omöjliga följdfrågor. Grupp tre var vår grupp. Vi var inte så jätteförberedda och jag blev ganska nervös, men jag tog mig igenom det iaf. Vår grupp klarade sig på det hela taget ganska bra. Det tyckte vår lärare oxå, för hon gav oss bara en följdfråga som inte var särskilt svår.


Jag har väl sagt nog om detta nu. Jag känner mig hemskt upprörd över detta och jag gillar inte orättvisan att vår kurs har blivit gjord hårdrare än när mina kompisar läste den på A-perioden.
(Igår nämnde läraren för övrigt att hon hade undervisat på en viss termin. Då slog det mig att hon hade varit oppositionsledare till mig. Jag mindes oxå då att jag redan då för 1,5 år sen instinktivt hade ogillat henne. Minns dock inte om det var rykten jag hörde eller om det var en personlig upplevelse som grundade ogillandet.)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback