Språkmissbrukare

Jag är tydligen en språkmissbrukare. Det börjar jag ana. Vad är mitt brott? Jag använder ordet dock alldeles för ofta. Slänger mig med det så fort jag vill påpeka viss avvikelse i det tidigare sagda.
Det är inte bara jag som missbrukar språket på detta sätt, minst en av mina kompisar gör på samma sätt. Jag har inte reflekterat om det bara är i skrift eller om det även gäller i tal.

Se där, nu språkmissbrukade jag igen. Även är ett starkt språkmissbruk, man skall säga också.

Hur vet jag att jag språkmissbrukar? Jo, det säger min handledare. Han har förbjudit alla dock i mitt exjobb och alla även skall ändras till också.

Dags för mig att sluta språkmissbruka.


Kommentarer
Postat av: Frida

Hmmm, varför får man inte säga dock och även? det gör jag jämt ;)

Postat av: Johanna B

Kill your darlings som man säger

2006-08-28 @ 19:19:20
Postat av: Sparkle

Ja det kan man fråga sig Frida :) Härligt att höra att fler säger så :)

2006-08-29 @ 17:56:13
URL: http://sparkle.blogg.se
Postat av: pseudonym

Yay!

2006-09-02 @ 02:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback