Varför Spice Girls nådde sådan framgång


När jag var yngre var jag ett jättestort Spice Girls fan. Det finns många förklaringar till varför de hade så många fans och varför jag var ett så stort fan. Jag blev fan av dem i 7an tror jag. Alla tjejer kunde inte fatta att jag gillade dem, för de var besatta av Backstreet Boys och Hanson. Men jag var långt ifrån ensam att gilla dem, det vet jag. Min kompis Linda var oxå besatt av dem och min syrra och hennes lillasyster (tror jag). Men Linda bodde långt från mig så vi träffades inte så ofta.

Varför nådde de då sån framgång?

Jo det var dels deras personligheter. Det fanns en personlighet som passade alla. Det var den högljudda Mel B "Scary Spice, Den sensuella Geri  "Ginger Spice", Sportiga Mel C "Sporty Spice", Babyspice Emma och Posh Spice Victoria (Adams på den tiden). De hade oxå olika klädstilar som passade deras personligheter.

En annan sak var att de var på något sätt en föregångare till Sex and the City. Tjejer kan, "Girl Power". Det gav åtminstone mig styrka att det fanns någon som menade att tjejer kan lika mycket och är starka.

Sen var det deras musik. Den är fortfarande bra. (Nu talar jag då om första och andra skivan). Den är popig men har ändå bra innehåll. Väldigt slagkraftiga refränger.


Min personliga favorit var Geri. Vi hade så mycket gemensamt. Födda i samma stjärntecken, lite samma hårfärg och älskade hennes klädstil. Sen var hon sötast oxå. Min syrra gillade Mel B bäst och Linda gillade Sporty Mel C bäst.

Ett band som Spice Girls lär aldrig komma tillbaka. Den enda efterträdaren jag ser idag är Pussy Cat dolls, men de kommer aldrig nå samma popularitet som Spice Girls gjorde. De är Once in a Life time grupp tror jag. Precis som Beatles fast väldigt annorlunda. För Beatles är odödliga, det var inte Spice Girls.


Spice Girls


Kommentarer
Postat av: sabina

spice girls var mina favoriter också. all time trough (:

Postat av: Sparkle

härligt att fler gillade dem :)

2006-08-12 @ 17:41:24
URL: http://sparkle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback