Julklapparna

Vad jag fick av föräldrarna: En klocka av märket Inex of Scandinavia, en bluetoothgrej till mobilen, duntofflor (användes flitigt hemma), en portföljväska. Sen minns jag inte om det var något mer.

Vad jag fick av syrran: 2 Böcker. Kronprinsessan och en Shopaholics bekännelser. Sen fick jag ett peeling/hudlotion sett från Loréal i en fin plastbehållare, som min syster tycker att jag ska ha allt mitt smink i. Rätt smart idé!

Vad syrran fick av mig: Förutom 1000 flytta hemifrån grejer, som var mina gamla och 4 kaffekoppar som hon fick för att hon kommit in på universitetet så fick hon 4 ögonskuggor, en handgjord tvål som luktade jordgubb, en peelingkräm som luktade jordgubb (min syster är besatt av jordgubbar) och 2 ljuslyktor med hjärtan på, som när de är tända reflekterar hjärtan som rör sig i takt med att lågan i ljuset rör sig.

Vad syrran fick av föräldrarna: Tallrikar, djupa, flata samt assietter. Hon fick oxå teskedar. Hon fick oxå datorspelet Dollar, vilket jag från början tyckte verkade trist, men som jag sen blev rätt besatt av. Hon fick oxå en morgonrock. Vad hon fick mer tycks jag totalt ha glömt bort.

Vad föräldrarna fick av mig och syrran: Pappa hade inte fått någon 60-årspresent av oss. Mamma hade inte fått en födelsedagspresent av mig. Detta blev alltså kombinerad julklapp och födelsedagspresent. Vi köpte till dem en inspelningsbar dvd-spelare från Philips. De blev jätteglada och rörda. Pappa fick utöver det rakblad till sin mac 3 power rakhyvel och en fuktighetskräm från Nivea. Mamma fick utöver det 80 minuters hand- och fotspa från en lokal salong. Detta var dock bara till 1/3 från mig och syrran. Pappa stod för 2/3.

Vad föräldrarna fick av varandra: Mamma fick 2/3 hand- och fotspa, en morgonrock. Sen minns jag inte om det var något mer. Det var det nog. Pappa fick av mamma en tröja och en pikétröja. Han fick oxå en bok om vin, som innehöll recept som passade till vinerna oxå. Om och vad han fick mer minns jag inte.

Slutligen fick vi traditionsenligt alla lotter av pappa. Alla vann i år. Mamma och pappa vann 25 kr var, jag vann 20 och syrran vann 100 kr.

Vad jag fick av K's familj och släkt: En underbar ljuslykta. Min farbrors fru fick en likadan i julklapp av min kusin, så min syrra blev helt besatt av en sån. Vi var jättenära att köpa en sån i Norrköping både hon och jag när vi var där den 27e. Vilken tur att vi inte köpte en. Min syrra blev jätteavis när jag ringde och berättade om att jag fick en sån i julklapp. Jag fick oxå halsband och armband av K's syrra och man. Jag och K fick gemensamt en dansmatta med dansspel av Ks kusiner.

Vad K fick av sin familj och släkt: Vet faktiskt inte vad han fick av sin mamma, eller så har jag glömt. Av sin syster och man fick han en bok med IQ-träning och en kalender. Av sin övriga släkt fick han strumpor, pengar, en bok om World of warcraft art och sen dansmattan. Av mig fick han som tidigare nämnt boken Pinoccioeffekten

Vad Ks familj och släkt fick av oss: K2 (nåt jag alltid kallat honom för, för att han är yngre) fick Superman returns, J fick 1 ljuslykta (samma som min syrra), 1 handgjord tvål som doftade av rosor och ett lakan. K's farbror fick ett skärbräde och K's mamma fick en sidenpyjamas. Ks syster fick en bok om stickning (ja, hon hade önskat sig det) Ks systers man fick en prenumeration på King.

Ja det var väldigt detaljerat det här. Inte särskilt intressant heller, men det var helt frivillig läsning. ;)

Har säkert glömt något....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback