Ge oss rätten tillbaka att säga ifrån

Jag blir så djävulskt less på gnälliga patetiska modebloggare. Jag får ideligen länkar skickade till mig av diverse andra bloggade härute i bloggsfären. Ofta rör det andra bloggare som är överkänsliga. Fick just en länk om en tjej som blivit helt förstörd för att någon sagt att jeansen inte satt så smickrande på henne. I ett annat tidigare inlägg hade någon blivit ledsen över att hon fått kritik över en kjol. Jag blir så himla less. Sluta för fan att visa upp er med kläderna på om ni inte kan hantera ärlighet. Många kommentarer som dessa tjejer får är inte alls ute efter att förstöra för dem, även om de påstår det och ibland publicerar på sina bloggar. Vi "vanliga" människor ser oftast inte att den där personen är ute efter dem. Det har väl hänt någon gång att det varit befogat, men oftast är det inte det. Varför blir de som kommenterar trakasserade? Det har hänt mig ett flertal gånger att jag blivit trakasserad av andra i min egen blogg och i de jag kommenterat, för att jag sagt att jag inte gillar vissa kläder. 95% av tillfällena har det varit i min kompis Sandras blogg, men hon är en sån som inte tar illa upp. Hon är tillräckligt säker på sig själv för att klara av en negativ kommentar. Till er övriga som inte är det. Bli som Sandra och lär er tåla lite saker eller visa inte upp er i kläder överhuvudtaget. Uppfattat!? För vi övriga är så less på att höra gnäll hela tiden och vi vill faktiskt kika i  era bloggar....men vi vill inte höra ert gnäll om hur taskiga andra är, när de i objektiv mening  bara är ärliga. Jag vill vara ärlig, men törs fan inte kommentera något negativt längre, förutom i Sandras blogg för THE REST OF YOU CAN'T HANDLE THE TRUTH, obviously.  Jag har skrivit om detta tidigare. Och fick ett flertal kommentarer där, minns att vissa uppmanade att skriva ärligt i deras bloggar, men törs fortfarande inte göra det, för det är faktiskt så att jag skulle uppfattas som att jag trakasserade personen ifråga av andra. Bara för att jag inte tycker som majoriteten, ibland även benämnda "ja-sägare". Och nej, jag är inte ensam om att tycka detta. Jag är bara ensam om att säga det rakt ut.


Kommentarer
Postat av: Heidi

Det är lite som när man var yngre och någon ritade en teckning och sa "men suck så fult jag ritar.." och svarade man "Ja" på det (för att man faktiskt tyckte det) så blev personerna skitsura. För de var ute efter att man skulle säga "den där inte alls ful - den är fin!".

Jag sa aldrig sådant. Att en teckning var fin alltså, om någon visade och sa negativa saker om den själv. Jag höll bara med. Just för att jag tycker att det är så jävla lågt att fiska efter bekräftelse på det sättet.

Och nu pratar jag inte ens om låg- eller mellanstadiet utan om HÖGSTADIET (för jo, sådana brudar hade jag i min klass då som alltid sa sådär på bildlektionerna). De slutade "fråga" och visa mig sina teckningar till slut.

Så kan det gå. När man inte kan ta kritik.

Postat av: Heidi

Däremot kunde jag kommentera fina målningar/ritade saker om jag verkligen tyckte att de var fina. Och lät bli att kommentera om jag inte hade något bra att säga, så slipper man trampa någon på tårna som inte klarar av det..

Men det är jag det. ;)

2006-02-27 @ 13:37:11
URL: http://eksynyth.blogspot.com
Postat av: Sparkle

Jo, man blir ju sån till slut. Men jag älskar att kommentera det jag tycker om. Gillar jag det extra mycket säger jag det flera gånger :)

2006-02-27 @ 13:50:24
URL: http://sparkle.blogg.se
Postat av: Sandra

Man får väl helt enkelt lära sig att folk inte vill höra annat än att det de bloggar om är fint. Eller höra andra åsikter än just den de själva har. Själv så tycker jag ju att folk ska få säga vad de tycker i min blogg...så länge det handlar om själva plagget och inte personen som bär plagget. Alla har ju olika smak så om någon tycker att min tröja är ful så är det ju deras subjektiva åsikt...=)

2006-02-27 @ 13:54:01
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: Sparkle

mm precis :) du har verkligen en sund syn. För du vet ju att jag tycker om dig, även om jag inte gillar tröjan. Man kan ju inte förväxla sitt själv-värde med sin tröja :)

2006-02-27 @ 14:05:22
URL: http://sparkle.blogg.se
Postat av: ruby

jag har ju varit en av dem som hoppade på dig i ett inlägg efter nåt jag läst hos just din kompis sandra, haha vilket såhär i efterhand ger mig en stor fet puckostämpel i pannan, men jag är inte bättre människa än så att jag kan ändra mig. Håller faktiskt tom med dig visar man upp kläder och frågar om folks ärliga åsikt kan man inte bli arg eller sårad om nån tycker att nåt sitter lite illa eller har en kommentar om ditten eller datten, du var smart nog att komma på det innan mig men jag kan bara säga att du har så rätt så tjejen!

2006-02-27 @ 18:46:37
Postat av: Sparkle

Tack Ruby :) you're forgiven :) roligt att du fortfarande kikar in :)

2006-02-27 @ 18:51:39
URL: http://sparkle.blogg.se
Postat av: Tillie

Håller till stora delar med dig men själv brukar jag låta bli att kommentera om jag inte har något snällt att säga. Är någon jättenöjd med ett par nya jeans och jag tycker att de är fula så kan jag ju lika gärna surfa vidare utan att skriva det och den glada och nöjda bloggaren kan få fortsätta vara nöjd och glad.

2006-02-28 @ 10:43:56
URL: http://tilliesblog.blogspot.com
Postat av: johanna

instämmer med tillie.

sen vill jag bara säga att jag gillar din blogg jätte mycket, sparkle :)

2006-02-28 @ 15:36:08
URL: http://yohaanna.blogg.se
Postat av: Sparkle

Tillie: ja det är ju alltid bra att inte säga något elakt det håller jag med om, men ibland känner jag bara att jag måste, men låter bli ändå för att inte bli lynchad.
johanna: tack så mycket, blir glad att du gillar den.

2006-02-28 @ 20:41:25
URL: http://sparkle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback