Shopping i Sthlm

Igår var jag och K i sthlm för lite shopping. Fröken J sa att det var dumt att shoppa redan nu och jag misstänker att hon hade rätt, fanns inte så mycket av det jag ville ha inför våren. Den skjorta jag ville ha från Benetton som Elle hade tipsat om fanns såklart inte :( frågade inget om den dock så vet inte om den var slut eller hur det nu var. Jag provade en kjol på Marc O´ Polo, fanns bara en strl kvar tyvärr, strl 34 och den var tyvärr lite för liten. Synd en 36a hade varit perfekt. Kjolen var helt perfekt oxå. Provade även där en snygg kofta, men strl xs satt lite tajt. Visst det hade väl funkat, men den typen av kofta är inte en sån som ska sitta tajt. Strl S blev istället lång i ärmarna och fick jättevida ärmar. Blev ingen tröja där då. Synd. Däremot hittade jag en annan tröja på Nicole. Det är en jättesnygg polotopp, typ stickad fast med ganska korta ärmar. Den är väldigt lång, så ett tjockt bälte i midjan vore helt perfekt. Ska skaffa ett sånt en dag. Det var dagens köp det. Vi lunchade i Gallerian och fikade i Sturegallerian. Sen var jag på Åhléns för hade hittat en skjorta som var lite lik den jag ville ha, den skjortan var från Imitz, men den satt veeerkligen uselt.

Var oxå hos Decleor och frågade om prover för fuktighetskräm för torr hy. Dessvärre var de väldigt inkompetenta där. För jag fick bara protectingdelen och för känslig hy. Det har jag ju redan haft. Frågade om man inte skulle få något mer, då sa hon att det räckte så, men man ska ju faktiskt ha en treatment del först och sen protect delen sen. Dessutom bad jag ju om för torr hy och inte känslig hy. Ger nog snart upp Decleor. Funderar på att testa Dermalogica istället. Jag undrar om det är lika bra som Decleor, för Decleor är det enda min hud tålt hittills, fast krämen för känslig hy var tyvärr inte tillräckligt fuktgivande blev jättetorr av den.

Träffade även Sandra och hennes kompis igår. Det var trevligt, vi lunchade med dem, men vi kom ifrån varandra sen på Zara i Sturegallerian. :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback