Fransyskor jag sett

Jag har alltid haft en idyllbild av att fransyskor är snygga, smala, kortväxta, kedjerökande kvinnor i fina märkeskläder. Fördom kanske man kan kalla det. Mina fördomar visade sig inte direkt besannas. Jag har under min vistelse i Uppsala träffat på många ubytesstudenter, men inte så många fransyskor. Vad kan man då dra för slutsatser?

I min klass gick två fransyskor förra terminen (terminen är inte riktigt klar än) Den ena var typiskt fransk. Smal och klädd i rätt fina kläder, kanske inga märkeskläder, men fina ändå. Saknades i princip bara baskern. Den andra var inte riktigt vad jag tänkt mig en fransyska. Hon var kort och mullig och hade skejtarkläder, men väldigt söt och kedjerökande. Där brast lite av teorin om att alla fransyskor är smala. Idag på bussen såg jag tre fransyskor oxå. Två var smala och långa den sista var rätt rund och ingen av dem hade särskilt fina kläder eller var särskilt attraktiva.

Det är märkligt vilka fördomar man kan ha.

Detta var dagens fördom från Sparkle. Enjoy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback