Kurslitteraturen omöjlig att få tag på!

Idag har det varit en intressant dag. Började dagen med att skriva på hemtentan (ska nog sitta uppe hela natten med den). Sen var det kursuntroduktion. Verkar ha hamnat i en bra klass. Alla verkar bra på engelska...skönt. Min arbetsgrupp består av en britisk student och en fisk student och sen en tysk. Har redan bekantat mig med många, men minst av allt med dem i gruppen. Finskan verkar dock skum.

Var så roligt, satt brevid en tjej på bussen idag som klev av en station före mig. Jag satt och lyssnade på musik så missade att kliva av...men sen när jag kom till skolan så visade det sig att hon skulle gå i samma klass som mig, hon var jättetrevlig.

En tjej som jag gick i samma klass som förra termin ska gå den här kursen oxå. Jätteql, för hon är snäll.
Sen var det 3 svenskar som jag kände oxå. Har faktiskt gått i samma klass med alla. En kille andra terminen, en annan fjärde terminen och den tredje sjätte terminen :D så det var jätteroligt.

Nåja, nu till vad jag skulle skriva om. KURSLITTERATUREN.

Till den här kursen ska vi bara ha en bok, på 1000 sidor, engelska.
Jag hade ju beställt den från adlibris men de annulerade ju min beställning, se nedan. Sen fanns Amazon oxå som var 400 kr dyrare. Idag så tänkte jag fråga läraren, så avvaktade med beställning. Amanuensen berättade att kurslitteraturen gick att beställa privat från bokhandlarna eftersom adlibris inte funkade. Vi gick ett gäng till Celsiusbokhandeln som skulle undersöka om de kunde beställa in direkt från publishern i England. De lovade att ha svaret inom en timme, men de lyckades inte få fram ett svar....De sa även att de kunde göra en massbeställning åt oss från Amazon, men att när de kollade Amazon stod det leveranstid 4-6 veckor och att böckerna nästan var slut....När jag kom hem nu och kollade så fanns inga böcker kvar på amazon. Har även sökt alla svenska onlinebutiker de finns inte alls. Så först när bokhandlarna kan få reda på om de kan beställa från publishern i England så vet vi om det går att få tag på kurslitteraturen. Har inte hittat någon sida utomlands som säljer än heller så.....

Rätt otur alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback